Gå til innhold

Noen bedre enn denne til 16000.- ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har bedre alternativer?

blackburn

Iallfall kjøpe den på www.pcmax.no hvor den er en god del billigere.

Jeg vurderer å kjøpe den selv, og jeg har hørt mye bra om den, men hvis du må ha en som bråker lite og har lang batterikapasitet er ikke ECS et godt valg. Ellers har den jo "alt"

Lenke til kommentar

Kjøp mobile CPU!!! Mindre vekt,varme og strømforbruk.

Gå ned ett hakk eller to på prosessor hastighet for å få en overkommelig pris. Spør deg selv hva du skal bruke laptoppen til, og om du trenger alle GHz'ene.

Kjøpte nettopp P4 M 1,8Ghz ... Holder lenge til "vanlig" arbeid. - Takler videoavspilling, tildels videoredigering.

(Spillene kjører jeg på 2,8Ghz desktop....)

Lenke til kommentar
du får da en rimelig grei inspiron 8500 hvis du tar bort henteservicen og slenger på rabatten på 2500 som de har nå

Ser du har compaq selv, men du vil altså anbefale inspiron 8500? Hva sier testerne rundt omkring? Er dell noe å satse på?

Hva slags bærbar passer disse kravene best:

1. min 1,8Ghz Mobile!

2. greit nok skjermkort til å kunne se dvd

3. over middels god skjerm (viktig!)

4. over 256mb ram (eller 256)

5. ca 30Gb hdd.

max 18.000,- (billigst mulig)

Hva burde jeg kjøpe? Kompatibilitet og batteritid er viktig! Vekt er også viktig til en hvis grad.

Lenke til kommentar
du får da en rimelig grei inspiron 8500 hvis du tar bort henteservicen og slenger på rabatten på 2500 som de har nå

Ser du har compaq selv, men du vil altså anbefale inspiron 8500? Hva sier testerne rundt omkring? Er dell noe å satse på?

Hva slags bærbar passer disse kravene best:

1. min 1,8Ghz Mobile!

2. greit nok skjermkort til å kunne se dvd

3. over middels god skjerm (viktig!)

4. over 256mb ram (eller 256)

5. ca 30Gb hdd.

max 18.000,- (billigst mulig)

Hva burde jeg kjøpe? Kompatibilitet og batteritid er viktig! Vekt er også viktig til en hvis grad.

altså hvis batteritid er viktig så kan jeg absolutt anbefale maskinen som jeg har, får over 4 timer på batteriet, den er også liten og lett (2,2), ikke noe 3,5 kilos dell klump, hvis transportletthet og bra batteri er viktig for deg så anbefaler jeg absolutt Compaq n610, eller for den saks skyld n800 som er litt større fysisk. Men hvis du vil ha mest MHz og GB for kronene dine så er Dell å anbefale, hvertfall foran kvasi maskiner som Elitegroup sine.

Lenke til kommentar

Tja:

Til maks 18000,- vil jeg anbefale

Compaq EVO N610C, 14.1" SXGA+ skjerm.

De fleste bærbare har meget gode skjermer, det som stort sett skiller er vel oppløsning, og noen ganger litt på lysstyrke og kontrast, men jeg tror ikke du kommer til å bli misfornøyd der.

4 timer batteritid på 610C er vel forsåvidt helt feil, du får kanskje 3 timer, men normalt maks et par timer.

Har selv en Compaq EVO N800C som jeg er meget godt fornøyd med, men 610C er en del mindre og lettere, men har samtidig ikke helt like høy ytelse på grafikk og harddisk.

Hvis du ikke bryr deg om design og størrelse er helt sikkert en i8500 et godt valg, eller legg på et par lapper til og gå for en Centrino-modell, da får du også god batterilevetid. Acer 800 virker som en MEGET bra maskin .-)

Lenke til kommentar
4 timer batteritid på 610C er vel forsåvidt helt feil, du får kanskje 3 timer, men normalt maks et par timer.

Har selv en Compaq EVO N800C som jeg er meget godt fornøyd med, men 610C er en del mindre og lettere, men har samtidig ikke helt like høy ytelse på grafikk og harddisk.

kanskje 3 timer, normalt et par??? tuller du, har måt både med batterymark og sånn ca med klokka, og hver gang er jeg over 4 timer, batterymark viser 4 timer og 11 min :woot:

Lenke til kommentar

Å tro meg: Georgs ord er vår lov!! Han har alltid rett....

Seriøst, jeg kan faktisk bekrefte det han sier! omlag 4 timer på n610. har ved selvsyn sett dette.

Tilbake til det tråden startet om. Man får nok desidert mest for pengene om man velger Dell. Nå har de også videreført dette tilbudet med minus 2400 eller no til 31. mars. Desidert mest for pengene hvis man vil ha mobile og ikke desktop prosessor.

Slå til på en 8500 - min kommer 15 april!!!

Forøvrig er det en sinnsykt lang leveringstid på disse nå. ca. tre uker for min del.

Lenke til kommentar

Greit nok med mobile prossesor, men er det ikke best å spandere på seg en bærbar med Centrino-prossessor?? MYE bedre batteri-kapasitet, og prossessor-kapasitet. Leste et eller annet sted(var faktisk kanskje på denne siden?) at Intel kan få problem med å videreføre Mobile-prossessorene sine. Blant annet Acer har en fullspekket bærbar nå, til 26000,-. Vil om en stund falle betraktelig i pris, vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Greit nok med mobile prossesor, men er det ikke best å spandere på seg en bærbar med Centrino-prossessor?? MYE bedre batteri-kapasitet, og prossessor-kapasitet. Leste et eller annet sted(var faktisk kanskje på denne siden?) at Intel kan få problem med å videreføre Mobile-prossessorene sine. Blant annet Acer har en fullspekket bærbar nå, til 26000,-. Vil om en stund falle betraktelig i pris, vil jeg tro..

Centrino-prossessor er tross alt 1. generasjon.. Kan være at det blir mye

problemmer med disse i starten av da. ville kanskje ha venta til

2. generasjon Centrino-prossessor kommer ut.

Da har disse erfaringene fra 1. generasjon og en del forbedringer.

er littegrann spektisk til 1. generasjons produkter

Lenke til kommentar

var vel slik at denne pcen skulle koste ca 16-18000nkr, du får ikke noe centrino til den prisen, og hvis du skal vente til den faller i pris, da kan du jo likegodt vente til den nye 20Ghz superduper cpuen kommer :lol:

Lenke til kommentar

Hvis dere får 4 timer + på 610C er dere heldige! Har ikke maskinen selv, men et par kompiser har den, og klager litt over batteri. De får sjelden mer enn et par timer hvis de bruker maskinen til noe, og ofte til og med vanskelig å få sett en hel film.. Synes også selv dette høres litt spesielt ut, men maskinen får jo generelt litt dårlig kritikk for dårlig batterikapasitet i tester osv også. Dårligere enn f.eks 600C.

Mulig de jeg kjenner har vært uheldige med batteriene..

Ellers synes jeg maskinene virker svært gode, har selv anbefalt disse til mange, maskinen er jo egentlig helt rå, og er vel etter min mening (sammen med evo 800-serien) noe av det beste som har vært å få fram til nå. (tror nok noen av de nye centrino maskinene er å foretrekke).

Det viktigte for deg som skal kjøpe maskin er å se på hva du tror du kommer til å bruke det til, og hvorvidt ting som bærbarhet (vekt/størrelse), eller rå ytelse er viktig.

Min maskin har en P4M 1.7 GHz, 512 Ram, 5400 RPM harddisk, og jeg har på ingen måte bruk for mer ytelse enn dette gir i noen sammenhenger, så for meg er f.eks tastatur, design, kvalitet, skjermoppløsning, støynivå osv. svært viktig. Klarer ikke f.eks FS-maskiner som høres ut som støvsugere på full guffe når jeg jobber, og hvertfall ikke vifter som slår seg av og på hele tiden..

Så mitt tips er fortsatt: 610C, SXGA+ skjerm, ligger på 17700,-

Ellers, EV0 800V, ca. 15000,- m/ 15.1" SXGA+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...