Becks69 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hei. Har et merkelig problem som kun oppstår av og til. HIS RADEON HD3870 512MB ASUS Hovedkort (ca 2 år) Pioneer 50" plasma koblet via HDMI-DVI Først av alt, jeg oppdaterte skjermkortet på min gamle HTPC - og det har fungert fint siden Mai/juni. Men så fikk jeg problemer. Når jeg skrur på pc'en starter den som normalt, men bildet er helt kornete/uleselig med masse vertikale linjer som inneholder mange farger og beveger seg. (se vedlagt bilde) Om jeg da restarter pc'en kan den komme med en gang, men i senere tid har det blitt over 5 restarter for å få den til å gi normalt bilde. Når den først har startet opp med normalt bilde holder pc'en seg stabil og ytelsen ser normal ut... Jeg har prøvd med nyere catalyst drivere Jeg har sjekket både kobling mot HK og kabler Jeg har sjekket mot annen skjerm Hva kan dette komme av - og bør jeg sende det tilbake? (kjøpt i mai) Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg tipper defekt grafikk/hoved-kort. Lenke til kommentar
Rgr00n Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Desse feila er eit typiskt teikn på defekt skjermkort. Sjekk om det er noen nye oppdateringar til skjermkortet. Visst ikkje, så test med eit anna skjermkort(eventuelt lån med ein venn). Mvh Rgr00n Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg ville sjekket temp på skjermkortet, mye mulig det ligger der. Som andre har nevnt Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Eller støv... Et rent og pent kabinett holder problemene ute , samme gjelder for skjermkortet. Kan være lurt å få tatt ut skjermkortet fra kabinettet, få blåst bort litt støv fra pci-e slottet den står i og sett det tilbake. Har du fortsatt problemer så er det tegn på sviktende minnebrikker på skjermkortet. Regner med at dette kan taes under reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Mange gode tips her, men jeg har altså sendt det inn. Venter på svar fra leverandør. Så får vi se hva de sier. Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Nytt skjermkort vart løsningen. Har ikke fått vite hva som var feil, men skjermkortet som vart sendt i retur vart iallefall erstattet med et annet kort. (amentio) Tok lang tid, men.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå