Krøllalfa99 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent Virker jo egentlig sånn passe bra, i forhold til pris. Tanker? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Ja, virker grei. Ikke akkurat kremen av skjermkort, men det funker sikkert ganske ok. Pass på klokkehastighet til prossesoren, det står ikke i specs. Spør i butikken.. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Datakjeden DinSide u skjerm Lenke til kommentar
Krøllalfa99 Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Jeg spør for en kompis nå. Målet var visst å kunne dra portal. Tror dere den elkjøpdataen takler det? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Datakjeden DinSide u skjerm Det var et knallkjøp, bedre CPU, litt dårligere GPU, men med mulighet til å putte inn litt heftigere senere. @mathiasfg: Portal er ikke så krevende, så det går nok relativt greit. Lenke til kommentar
boglito Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent Virker jo egentlig sånn passe bra, i forhold til pris. Tanker? Det går å spille portal på den, men det er ikke optimalt. Skjermkortet er definitivt akilleshælen i systemet. ref: tweaktown test (Bla til testen av halflife 2, episode 2 for en indikasjon på ytelsen i portal.) Dessverre er det vanskelig å finne gode billige maskiner beregnet på de som også vil spille litt spill, men ikke betale 10k+++. Spørs nesten om det beste er å se på bruktmarkedet. Bør ikke være noe problem å finne en boks til 4-5k som drar portal på maks i en rimelig oppløsning. Riktignok kan det være et problem å finne en boks med ekte utgave av windows da... Jeg ser flere tilbud i bruktmarkedet som vil være usannsynelig mye bedre enn dette tilbudet. Forøvrig ser jeg at komplett har en gamer-pc til 6000. Kanskje litt i overkant av hva han hadde tenkt til å betale, men det vil være en verden av forskjell i spill. Så spørs det hvor viktig det egentlig er med spill da... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Det er ingen som helst problem med å få en PC til 5 000 kr å dra Portal og mange andre spill på en brukbar måte. Slenger man inn et HD 3850 til ca 700,- kr går dette så det ryker og prisen er fremdeles godt under 5 000 kr. Og i realiteten betaler man nesten ikke noe for de integrerte GPU-en, så det er bare å slenge i et ekstra kort, bli ikke særlig dyrere enn å kjøpe en uten integrert GPU og og et HD 3850. Endret 15. september 2008 av Bolson Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Utfordringen med den pcen er at det er en slimline-maskin, altså ca 30% av størrelsen til en vanlig desktop. Så vanskelig å oppgradere osv . Men ellers et knallkjøp etter min mening. Lenke til kommentar
lul Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent Virker jo egentlig sånn passe bra, i forhold til pris. Tanker? Nei. Eller jo. Om du ikke vil bygge PC selv, så er den ok. Men Datakjedens PC er bedre... Om du skal bygge selv, så sjekk ut guiden til hardware.no (f.eks Hvermansen PC). Jeg ville dog ha spart pengene på mus og tastatur og valgt P35 i steden for P45... En tommelfingerregel er: ikke kjøp PC av vaskemaskinforhandlere... Endret 15. september 2008 av epp Lenke til kommentar
Krøllalfa99 Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Hold dere til tema nå Tviler på det blir snakk om noe bygging, ettersom jeg nevnte tidligere at dette var til en kompis, som har som eneste ambisjon å kunne dra portal. Er ikke ut etter noe byggeprosjekt her:P Men kan Portal kreve så forferdelig mye, jeg drar det glatt på min AMD64 3000+ med Radeon 9600, noe som er et eldgammel system. Slår vel onboardkort uansett kanskje:P Men takk for alle svar, skal høre litt med han og se hva vi finner ut:) Endret 16. september 2008 av mathiasfg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå