WoRkinG Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hei. Har en Panasonic 42 plasma tv, og har lyst til å ha lydforsterkere til den. Jeg har så si ikke peiling på høytalere og forsterkere så jeg lurer på om noen har noen gode tips til gulvstående høytalere til tv, i prisklassen under 3000 kroner. Takker for svar:) Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg har så si ikke peiling på høytalere og forsterkere så jeg lurer på om noen har noen gode tips til gulvstående høytalere til tv, i prisklassen under 3000 kroner. Takker for svar:) Er det 3k for både forsterker og høyttalere? Det er i minste laget, men kan jo sjekke om du finner noe brukt? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Kan ikke tenke meg at du har 42" plasma, men ikke stereoanlegg. Bruk det. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hvis det kun skal brukes med TVen og ikke noe annet kan jeg anbefale dette høyttalersettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336719 Kobles enkelt og greit til hodetelefonuttaket på TVen, så har du betraktelig mye bedre lyd. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Kan ikke tenke meg at du har 42" plasma, men ikke stereoanlegg. Bruk det. Hvilken logikk er dette? ------- WoRkinG: Jeg kjøpte meg et lite anlegg til datamaskinen min som jeg tror kan være noe for deg. Du trenger et par greie høyttalere samt en liten klasse T forsterker. Forsterkerne er små og kan sparke litt ifra, men de klarer ikke de høyeste volumene. De har veldig god lydkvalitet til prisen også. Sonic Impact har en flott en til drøye 500 spenn. Til høyttalere har jeg en eldre modell av B&W sine stativhøyttalere, som du kan finne på bruktmarkedet på HifiSentralen.no eller avforum.no titt og ofte. Merk at stativhøyttalere gir mer lyd for pengene, og at 3.000 kroner ikke er et stort budsjett i det hele tatt for både forsterkeri og gulvstående. Det blir fort ulyd av slikt - derfor anbefaler jeg deg å skaffe stativhøyttalere. Sammen utgjør dette et helt kurant anlegg, og vil lett spille mye bedre enn plasmaen din. Jeg er ihvertfall sjeleglad for at jeg ikke bruker de interne høyttalerne i datamaskinen min, for de er helt fryktelige. Til TV'en bruker jeg forøvrig stereoanlegget direkte fra dekoder. Endret 15. september 2008 av .Marcus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå