oktrg500 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Hei! Jeg har fått hjelp i en annen tråd til å begrense valgene mine til primært Nokia N85 eller LG KC910 . Begge er vel antydet å komme i oktober. Jeg bruker telefonen mest til surfing, foto- og video opptak. Min nye telefon må være av det ypperste på disse tre områdene. Bruksområdet mitt sliter på batteriet og batterilevetiden må også være bra. Tester av N85 er kurrant å oppdrive, men tester av KC910 later det til å være verre å finne. Nokia N85: Pressemelding Amobil, N85 hos Nokia.no, , Highlights Nokia N85 Review By Mobile Review, Mobile Review N85 LG KC910: Artikkel Amobil, Tekniske data Skjerm: N85 har 0,4" mindre skjerm, noe som ikke er fordel med tanke på surfing og titte på filmer. Men AMOLED skjermen er samtidig hevdet å bruke 30% mindre strøm samtidig som den skal gi et utrolig bra bilde. KC910 har en saftig 3" skjerm som bør være fin til multimedia og surfing. Det er i tillegg touchskjerm - usikker på om dette er fordel eller ulempe da min eneste erfaring med touch er fra GPS i bil. Et spørsmål er hvor sikker skjermen er mot riper - er det herdet glass? Og så er det praktiske forhold - hvis vi ser bort fra kulhetsfaktoren, hvor praktisk er touch kontra hardware taster? I enkelte anmeldelser virker ikke touch som noen fordel da det blir for knotete med f.eks. både tastatur og plass til å skrive inn noe i skjermbildet. Den størst fordelen jeg har sett med touch så langt, er at det gir mulighet for større skjerm uten at den totale størrelsen på telefonen behøver å bli så mye større. Er det flere fordeler med touch, bortsett fra imponatorfaktoren? Foto og videokamera: KC910 har et overtak på papiret når det gjelder oppløsning. KC910 har Xenon blits som bør styrke bildetagning. N85 har gått bort fra Xenon blits som var på N82 og tilbyr isteden to fotolys som også kan benyttes ved videofilming - noe som bør være en fordel. Batterilevetid: N85 har en skjerm som påstås å dra 30% mindre strøm og i tillegg et saftig 1200mAH batteri. Jeg har ikke lykkes å finne ut hvor stort batteri som sitter i KC910. Hvilke av N85 eller KC910 bør jeg velge? Fint om du begrunner hvorfor. Begge har mange funksjoner og bra spesifikasjoner. Er det noe den ene har som den andre ikke har som bør vektlegges? Det er fort gjort å se seg blind på spesifikasjoner og glemme praktiske forhold. Erfaringer fra forgjengere (positive/negative) som man bør være obs på? Ser fram til en interessant diskusjon om disse to spennende nykomlingene. Kanskje er det flere i samme dillemaet? Endret 9. september 2008 av oktrg500 Lenke til kommentar
The Fox Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg har nøyaktig det samme dillemaet, har også sett på tester av n85, men finner som sagt ingen tester av kc910. Sånn som det ligger an nå så ligger de helt likt. Så jeg skal vente med å bestemme meg til det kommer test av kc910 her på amobil eller eventuelt andre steder. KC910 + Touch screen + Blits + 8 mp, men det kan også gi dårligere bilder hvis optikken og sånt ikke er bra nok... + Stor skjerm + Dolby lyd - Ikke smart telefon N85 + Smart telefon + Bra kamera, etter det jeg har sett på tester. + AMOLED skjerm + Kan skyve den opp og ned + 3.5 mm minijack inngang - Ikke ekte blits Sånn ligger det vel ann hos meg nå, men mye jeg ikke vet om kc910 enda... Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 The fox, nå må du tenke deg om, trenger du virkelig de mulighetene en smartphone har, som feks og legge inn andre programmer, hvis ikke så kan du "fjerne" det alternativet. Har prøvd Lg KU990, som er lillebroren til Kc910. Skjermen på den var veldig behagelig og lekker, samt touch funksjonen fungerte utmerket, gikk flott og skrive meldinger selvom jeg aldri har prøvd en touchtelefon før. Når treffer en "knapp" så vibrerer telefonen, slik at man merker når man trykker på noe. Kameraet var også utrolig bra, samt 120fps var utrolig artig og leke seg med, skikkelig "slow motion" Selv har jeg bestilt meg en N82 fordi Ku990 sin musikkspiller ikke er allverden, synd jeg ikke fikk høre om Kc910 litt før, neida, trenger mobil NÅ! Lenke til kommentar
The Fox Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 The fox, nå må du tenke deg om, trenger du virkelig de mulighetene en smartphone har, som feks og legge inn andre programmer, hvis ikke så kan du "fjerne" det alternativet. Har prøvd Lg KU990, som er lillebroren til Kc910. Skjermen på den var veldig behagelig og lekker, samt touch funksjonen fungerte utmerket, gikk flott og skrive meldinger selvom jeg aldri har prøvd en touchtelefon før. Når treffer en "knapp" så vibrerer telefonen, slik at man merker når man trykker på noe. Kameraet var også utrolig bra, samt 120fps var utrolig artig og leke seg med, skikkelig "slow motion" Selv har jeg bestilt meg en N82 fordi Ku990 sin musikkspiller ikke er allverden, synd jeg ikke fikk høre om Kc910 litt før, neida, trenger mobil NÅ! Ja, jeg kunne tenke meg symbian, men ikke windows mobile, p.g.a. muligheten og installere mer avanserte programmer enn bare java.. har også prøvd ku990... og ipod touch... Lenke til kommentar
oktrg500 Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Jeg begynner å helle mer og mer til N85. Magefølelsen sier meg at kanskje N85 er jevnt over en bedre allrounder enn KC910. Er litt redd hovedfokus er kamera på KC910. Ut fra det som har kommet fram i denne tråden er jeg slett ikke sikker på at jeg vil ha touch. Jeg tror tradisjonell skjerm og touch vil leve parallellt i mange år framover. Endret 11. september 2008 av oktrg500 Lenke til kommentar
nesjon Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg ville også ha gått for N85 her, noe jeg også har planer om gjøre. For meg virker N85 som en fullkommen og gjennomtenkt mobiltelefon til mitt bruk, og jeg tror Nokia har slått på stortromma denne gangen hva alt-i-ett-enhet angår. I alle fall peker testene i den retning, og jeg håper telefonen stort sett er fri for irritasjonsmomenter. Som du sier så er nok KC910 en litt mer spesialisert telefon enn N85, og jeg tror dermed det er større sjanse for at du vil bli fornøyd totalt sett med Nokia'en fremfor LG-telefonen. Lenke til kommentar
oktrg500 Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 jeg tror dermed det er større sjanse for at du vil bli fornøyd totalt sett med Nokia'en fremfor LG-telefonen. Det begynner å bli mitt inntrykk også. Dessuten tror jeg ikke jeg vil ha touch. Og da er vel N85 av de beste allrounderene i dag. Takk for innspillet. Lenke til kommentar
The Fox Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg har ikke bestemt meg enda... Noen som vet om kc910 har 3.5 mm minijack inngang? Lenke til kommentar
The Fox Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Noen som vet om en test av kc910?? Lenke til kommentar
The Fox Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Nå har det helt over til n85 for meg, er jeg ganske sikker på... pga. mangel av 3,5 minijack inngang på kc910 og at det ikke er smart telefon o.s.v. Endret 16. september 2008 av The Fox Lenke til kommentar
miXer Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Noen av dere som har snakket i denne tråden, eller andre selvfølgelig som har skaffet seg denne lekkerbisken N85, hvordan er den? Er det noe å håpe på? Jeg har pr. idag HTC Touch Diamond og er ikke imponert og telefonen, heller ikke imponert over windows på telefon, og heller ikke imponert over touch telefon uten taster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå