FrozenFish Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg skal kjøpe ny bil og har vært å sett på flere biler. Nå står jeg igjen med disse 2: BMW 320iA 2005 modell, 68000km Bensiner 150HK Utstyr * 205 Automat * 226 Sportsunderstell * 249 Multifunksjonsratt * 255 Sportratt i skinn * 302 Alarm * 321 Lakkerte eksteriørdetaljer * 403 Soltak i glass * 481 Sportseter * 494 Oppvarmbare seter * 502 Lyktespylere * 520 Tåkelys foran * 521 Regnsensor * 522 Xenon * 540 Cruisekontroll * 563 Lyspakke * 663 Radio Profesional * 676 Hi Fi Høytalere Skinnseter..... og en kliss ny Mercedes B150 2009 model, ikke produsert men leveres i november/des. Mercen blir med skinnseter og tåkelyspakke som ektrautstyr. Det er vel BMW'en jeg har mest lyst på, da den var fabelaktig å kjøre. Begge bilene kommer seg på+ ca. 290.000 Bør ta en avgjørelse i løpet av 1-2 dager! Alle innspill mottas med stor takk! Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Ville gått for BMW'en.. Finere bil, spør du meg. I tillegg mye mer ekstrautstyr. Grei motor som har gått lite, noe som er veldig bra! Lykke til! Lenke til kommentar
Shelby2008 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Dette er vel et typisk fornuft vs følelser valg... B-klassen er romslig(ere) og mer praktisk, nybilgaranti etc. Minusene er dørgende kjedelig motor, utseende og kjøregenskaper som ikke er i nærheten av 3-serie. 3-serien er det lite problemer med, 320i motoren er helt grei, men automatkassa stikker av med en del hester. Flott utseende, fantastiske kjøregenskaper. 68000 km er "ingenting" for en slik bil. Bilkjøp handler mye om følelser og da ser man mot Bayern i dette tilfellet... Lenke til kommentar
Shelby2008 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 En ting til angående B-klasse. Den er veldig mottakelig overfor sidevind! Trolig det høyreiste karrosseriet kombinert med relativt kort akelavstand som har skylden. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Takker for svar, folkens! Ja, jeg er enig - her er det fornuft og følelser. Jeg likte Mercedesen godt, ingen tvil om at det er en veldig praktisk bil. Men BMW'en var grisedeilig å kjøre! Den var rask og fin. Gearkassa gjorde en flott jobb og jeg merket ikke at det "spiste" hestekrefter". Men.... mulig den gjorde det. Så jeg tror nok at det blir kjøp at ny bil i morgen..... Bare den ikke er solgt! Ett spørsmål til.... kona bekymrer seg for automatkassen, at det blir dyrt hvis den ryker. Jeg er ingen bil ekspert, men jeg vet at gearkasser ikke ryker hver dag. Er det noe som tilsier at BMW har dårligere eller helst bedre, automatkasser enn andre? Litt teit spørsmål, men..... Håper dere skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
Shelby2008 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) >Ett spørsmål til.... kona bekymrer seg for automatkassen, at det blir dyrt hvis den ryker. Jeg er ingen bil ekspert, >men jeg vet at gearkasser ikke ryker hver dag. Er det noe som tilsier at BMW har dårligere eller helst bedre, >automatkasser enn andre? Litt teit spørsmål, men..... Håper dere skjønner hva jeg mener. Det hadde jeg ikke bekymret meg over i det hele tatt. BMW lager knallgode automatkasser samenlignet med de aller fleste. 320i har også et såpass beskjedent moment at kassen ikke blir utsatt for de verste påkjenningene. Hadde bilen gått 250 000 km + hadde jeg ofret det en tanke eller to, men denne er jo knapt innkjørt. Endret 10. september 2008 av Shelby2008 Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Godt å høre, Shelby2008! Da ser det ut som om min gamle Audi blir byttet ut med BMW i løpet av dagen/uka Kan vel ikke nekte for at jeg gleder meg over det! Takker alle sammen for god informasjon! Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Og ka-ching så var bilen kjøpt! "Ny" BMW 320iA Takker igjen for all info!! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Gratulerer så mye! Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Gratulere! Klokt valg! Glemte også og nevne at om du hadde kjøpt merca, hadde du tapt ganske mye mer når du sku selge, da nybiler faller syykt i pris Men spiller ingen rolle nå! Kos deg med din nye bil! Lenke til kommentar
Shelby2008 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Og ka-ching så var bilen kjøpt! "Ny" BMW 320iA Takker igjen for all info!! Det eneste riktige valget! Gratulerer med en knallfin bil. Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hadde også gått for bmw i dette tilfellet. Men hadde B200CDI stått som alternativ, hadde den vært foretrukket.. Den peiser ifra 320 så det griner. Spesiellt med en liten modifikasjon. Lenke til kommentar
Flyplass Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Vi har mer eller mindre hatt begge disse bilene. Kona har nå en rød Mercedes B 170 auto 2007 med Sportspakke og skinnseter. For en stund siden hadde vi en BMW 320i 2006-modell. Den hadde vi bare 1 år før den ble kondemnert, men bilen var glimrende det året vi hadde den. Mercedesen er en helt annen type bil enn BMW'en. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Takker, takker! Gleder meg vilt til å hente bilen! Blir stas! Min gamle bil er 17 år gammel (Audi 100) så det blir fint med noe nyere! Sitter å leter etter div. info om BMW på nett.... Skjønner at chipping er "tøfft"... men... Litt off topic, men er det noen som vet om den BMW Professional cd spilleren har bluetooth? Klarer ikke helt å finne ut av det på nett. Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Grattis med ny bil!! Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Skjønner at chipping er "tøfft". Tror du kan glemme å få denne moteren chippet. 4 sylindret toliter på 150 hk er temmelig høy trimmingsgrad allerede. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Grattis med ny bil!! Takker Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 turbo eller kompressor så har den motoren 240 hester pluss men alt blir jo fort slitt da.. kjenner en med en 320i med kompressor.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå