Lju Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Halla! Begynt med Spansk som valgfag nå, og dem der spanjolene har som kjent et oppned spørsmålstegn eller utropstegn i begynnelsen av alle setninger som slutter med enten spørsmåls- eller utropstegn. Såe, mitt spørsmål er åssen man lager disse? Er litt stress å måtte bruke copy paste hele tiden, men jeg finner ikke ut åssen jeg gjør det på tastaturet. Takker Endret 9. september 2008 av Lju Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Regner med du sitter med Windows. Da kan du gå inn på Start>Programmer>Tilbehør>Systemverktøy>Tegnkart. Her finner du tegnene og hvilke tastekombinasjoner du må bruke. Lenke til kommentar
Lju Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Regner med du sitter med Windows. Da kan du gå inn på Start>Programmer>Tilbehør>Systemverktøy>Tegnkart. Her finner du tegnene og hvilke tastekombinasjoner du må bruke. Joda, takk for den, men da er jeg vel egentlig tilbake på square 1. Hadde håpet det gikk an å legge inn slik at t.ex. alt + ? ble til "¿" Lenke til kommentar
zpug Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 du kan også gjøre d slik: åpne word legg til spesial tegn finn det der spørsmålstegnet i listen med teite bokstaver trykk "legg til" kopier tegnet lim in der du vil ha d eneste måten jeg vet om :!: :!: Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Du kan legge til et spansk tegnsett og skrive på samme måte som spanjoler: http://www.oadvance.com/xby/spanish-keyboard-g.jpg Det kan være en fordel å skrive ut en oversikt slik at du vet hvor de mest brukte tegnene er. Et alternativ er å bruke unicode(?)-verdien og NUM-tastene. Trykker du og holder inne ventre ALT mens du f.eks skriver 134 på NUM-tastene får du liten norsk å når du slipper ALT-tasten. Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Du kan legge inn makroer i Word. Oppskriften finner du her. Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 hva med å holde "alt gr" inne mens du skriver 680? Lenke til kommentar
pehess Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Du kan taste Alt og 0161, se vedlagte link. www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t690200.html. Ikke direkte enkelt, men det er i alle fall en måte å gjøre det på. Lykke til med spanskkurset :-)! Hilsen P Lenke til kommentar
pehess Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Fant enda en variant: Alt Gr + Shift + 1. Se link http://spanskstoff.piczo.com/skrivespanskp...;linkvar=000044. Hei igjen! P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå