sharkbite Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 jeg skal snart begynne å ta lappen på lett-mc og da trenger jeg noe jeg kan kjøre med....hva er den beste scooteren man kan kjøpe? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Beste 50cc scooter du kan kjøpe? Aprilia Ditech! Men den er slettes ikke den billigste, hva er det du er ute etter? Ny Chinascooter eller brukt merkevare? Anbefaler sistnevnte. Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 et kjent merke brukt/ny spiller ingen rolle, så lenge det ikke er utenladsk så det ikke går ann å få deler til. og så lenge det går ann å få den opp i 60kmt Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Aprilia SR Ditech får du lett opp i 80 km/t og.. "Ikke utenlandske mopeder"? Det blir litt vanskelig ikke noen norske mopedmerker jeg vet om.. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Ikke for å være frekk Daniel, Aprilia SR Ditech er strålende scooter, har kjørt sånnen scooter en del.. Men du virker litt for opphengt i akkurat den Ellers så er vel Yamaha Aerox og Peugeot Speedfight 2 gode, dog ganske dyre.. Men du får fine til ca 10 000. Siste nevnte av disse synes jeg er spesielt god, har ikke selv men har kjørt en kompis sin ganske mye, eneste minuset jeg kan komme på er demperen foran. Ellers er det vel smartest å se på merkevare, som sagt over, i steden for billig kina vare. Mest fordi merkevare er det lettere å skaffe deler til. No offence for dere med mindre kjente merker. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Ikke for å være frekk Daniel, Aprilia SR Ditech er strålende scooter, har kjørt sånnen scooter en del.. Men du virker litt for opphengt i akkurat den Ellers så er vel Yamaha Aerox og Peugeot Speedfight 2 gode, dog ganske dyre.. Men du får fine til ca 10 000. Siste nevnte av disse synes jeg er spesielt god, har ikke selv men har kjørt en kompis sin ganske mye, eneste minuset jeg kan komme på er demperen foran. Ellers er det vel smartest å se på merkevare, som sagt over, i steden for billig kina vare. Mest fordi merkevare er det lettere å skaffe deler til. No offence for dere med mindre kjente merker. Yess, men hovedpoenget er: Unngå de billigste Kinamerkene! Men han spør om hvilken som er blant d beste man kan kjøre, og da er jo Ditech en av dem vil jeg tør å påstå, men har jo også Pe PureJet også Skivebremser foran og bak, vannavkjølt, innsprut, funker fett! Prøvd Runner og Speedfight, runneren var det ikke noen nevneverdig forskjell på den og sr50, men speedfighten akksa ikke like godt, men den var heller ikke godt vedlikeholdt, så sier vel sitt. Endret 10. september 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Speedfight akser ikke godt?! Hva er det du har røykt? Den akser jo veldig bra, klarer selv å dra en opp på bakhjulet når den bare er uplombert. Men ja, Ditech anbefales hvis han vil ha en som ikke skal trimmes så mye. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Speedfight akser ikke godt?! Hva er det du har røykt? Den akser jo veldig bra, klarer selv å dra en opp på bakhjulet når den bare er uplombert. Men ja, Ditech anbefales hvis han vil ha en som ikke skal trimmes så mye. men speedfighten akksa ikke like godt, men den var heller ikke godt vedlikeholdt, så sier vel sitt. Hva er det du har røyka da? Får du ikke med deg det hele jeg skriver engang? Ja, den drog dårlig i forhold når vi sammenlignet, den hadde gått 8000KM på samme reim, så var ganske slitt. Akksa +- samme som gamlescooter'n min gjorde, men de har vel samme motor også tror jeg. "Den akser jo veldig bra, klarer selv å dra en opp på bakhjulet når den bare er uplombert." Så å si alle scootere kan dras opp på bakhjulet, alt etter hvor mye krefter DU legger i det, har jo sett en TMS classic på bakhjulet også.. Her er en minitest av forskjellige scootere; http://forbrukerportalen.no/filearchive/FR_24-26.pdf Endret 10. september 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 takk for alle svar men jeg tror jeg går med en Peugeot Speedfighter2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Aprilia SR Ditech får du lett opp i 80 km/t og.. "Ikke utenlandske mopeder"? Det blir litt vanskelig ikke noen norske mopedmerker jeg vet om.. Han kan jo gå for en Tempo, hvis man ser bort ifra at de vel aldri lagde noen scootere. Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Godt valg! takker Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) men speedfighten akksa ikke like godt, men den var heller ikke godt vedlikeholdt, så sier vel sitt.Ja, den drog dårlig i forhold når vi sammenlignet, den hadde gått 8000KM på samme reim, så var ganske slitt. Akksa +- samme som gamlescooter'n min gjorde, men de har vel samme motor også tror jeg. Den jeg har har kjørt med i det siste er heller ikke vedlikeholdt i det hele tatt, er kjørt i langt over 1 år uten at noe er blitt gjort med den.. Men ja, var egentlig litt sånn barnslig når jeg skrev det der med å dra på bakhjulet Klart man kan gjøre det med alle.. Til trådstarter : Speedfight 2, Aerox, SR er alle gode scootere. Minus til SR for å være noe herk å skru på, men ellers bra. Endret 10. september 2008 av !Butthead! Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Gjelder det alle SR modellene? Jeg har en 04 og syns den er ganske enkel å skru på, har kløyvd hele og skrudd sammen igjen og hadde ingen problemer med det, og det var den første gangen jeg kløyvde en moped Men hadde en Generic Ideo, der måtte det nærmest spesialverktøy til for å skifte en lusen tennplugg.. edit: Men scootere generelt er vel noe herk å skru på, myyyyye verre enn girmoped syns jeg Endret 11. september 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Nja, den jeg skrudde på var med forgasser motor, mener det var 02 modell.. Der var forgasseren gjemt bak ramma, så jeg kom nesten ikke til den. PLus andre ting jeg ikke gidder å nevne. Er flere som er enige i det. Men ja scooter er egentlig noe herk å skru på.. Spesielt de nye. Eldre er lette, som SFX ( ) Lenke til kommentar
drugis Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Nja, den jeg skrudde på var med forgasser motor, mener det var 02 modell..Der var forgasseren gjemt bak ramma, så jeg kom nesten ikke til den. PLus andre ting jeg ikke gidder å nevne. Er flere som er enige i det. Men ja scooter er egentlig noe herk å skru på.. Spesielt de nye. Eldre er lette, som SFX ( ) har en RS 2006, og det ER noe herk å skru på. slo i godt over 30min for å få løs påtta på den. og når jeg skulle åpne dekselet til variatoren måtte jeg enten skru av deksele ( som ikke var gjort på 123 ) eller få tak i forlenger til verktøyet. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Rart at jeg ikke har noen overnevnte problemer, skrur lett løst variatordekselet, og variatoren, men det spørs vel også hva slags verktøy man har, selv har jeg et verktøyskap med 1001 deler Men ja, blir mer og mer avansert med nyere scootere, men f.eks Ditech er jo ganske godt teknologisk utstyrt, masse ledninger her og der. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Husk at det også kan variere fra modell til modell.. Du har jo innsprøytningsmotor, jeg skrudde på forgasser motor. Vil tro Speedfight2 skal være grei å skru på.. Har iallfall ikke luftfilteret gjemt under alle kåpene! Noe drit hvis man må rense det. Men til trådstarter : Har du bestemt deg? Send gjerne link til de du ser på. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Luftfilteret gjemt under alle kåpene? Whaaat? Vel, med meg er det 4 stjerneskruer som skal ut, og da er luftfilterdekselet åpent Men har egentlig ingen grunn til å skru på Ditech'n, ettersom det aldri feiler den noe If it ain't broken don't fix it? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Ja, på den jeg skrur på er luftfilteret gjemt under kåpene. De ble knust når en kompis av meg skulle kjøre ned fra fortau. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå