Leif.ross Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) heihei, jeg er 16 år og skal kjøpe en bil for å pusse opp til jeg blir gammel nok til å kjøre på vei, og for å øvelseskjøre, har et budsjett på rundt 5000, men jeg er glad i å mekke, og lurer på om denne er et bra valg? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link takker for svar! Endret 10. september 2008 av Marvil Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Så ut som den var i ganske god stand, sikkert en del rustarbeid på den. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Vil du lære deg mekanikk så ville jeg generelt sett anbefale en gammel amerikansk bil. De er lette å fikse da layout er enkelt og greit. Deler, manualer & klubber for disse bilene er det tonnevis av både i Norge og det vide utland. Pluss, velger du rett modell og setter den i god stand, kan du faktisk tjene gode penger på den ved salg Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Vil du lære deg mekanikk så ville jeg generelt sett anbefale en gammel amerikansk bil. De er lette å fikse da layout er enkelt og greit. Deler, manualer & klubber for disse bilene er det tonnevis av både i Norge og det vide utland. Pluss, velger du rett modell og setter den i god stand, kan du faktisk tjene gode penger på den ved salg takker for svar! skal se om jeg finner noe amerikansk, hva vil dere anbefale? noe ala dodge eller chevy, hvor gammelt sånn ca? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det er bare å søke litt rundt omkring Velg en bil du liker personlig, og som du ville ha interesse av å jobbe med. Interiør, lakk etc er ikke det viktigeste da du har 2 år iallefall til du får lappen. Rust er generelt sett ikke noe man liker, men også generelt sett ikke noe problem å bli kvitt. Bare pass på at du ikke har rust på steder som er farlig for strukturen og bærekraften til bilen. Har du en slekning eller bekjent som er flink med biler og/eller en mekaniker så ville jeg ha hørt med han om hva han mener,og om han kan være med å se på biler. Ville anbefale å se på norske amcar forum, eller hvis du liker biler med 4x4 så anbefaler jeg offroad.no som et knallforum med hyggelige mennesker som kan hjelpe deg med stort sett alt Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hvis du har 5000 kr totalt å bruke på hele prosjektet så trur jeg ikke du skal begynne på noe stort noe. Deler osv. vil jo koste noe de og, uansett om du velger Golf eller amerikaner. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 en kompis av meg har en strøken ford han har fiksa på i 2 år nå. Deilig bil! Han brukte 40 store på den, og han har vel lagt ut mer i etterkant også, så har du jobb klarer du vel dette! Men pass på resten av fremtiden ang. studier og sant også da! Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Volvo 240? Boble? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Du må nok spare opp mer først ! Deler koster som nevnt tildligere, du får det en del billigere fra usa og andre land da. Du må ha forsikring på den om du skal ha skilter på den sånn at du kan øvelses kjøre med den som du nevnte, du må betale årsavgifta på ca. 2000,- tror jeg den ligger på og omregistrering som havner på ca. 1400,- for biler som er første gangsregistrerte før 1997 Er masse å tenke på, skal du kjøpe bil nå så hadde jeg iværtfall droppa skiltene og heller gjort den istand, for så å skaffe skilter like før du får deg lappen. Du får vel heller ikke råd til lappen om du skal ha skilter på den It's an evil circle Endret 23. september 2008 av The Ghost Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ingen vits å kjøpe nyere bil når han har flere år å fikse den på. Da kan han heller kjøpe en "veteranbil", (det har også sine økonomiske fordeler) og pusse den opp for en event fortjeneste ved videresalg. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Prøvde bare å si at det ikke er lurt å ha skilter på den før han har lappen, da det ikke er økonomisk forsvarlig, han sa jo han blant annet ville ha den til å øvelseskjøre med og da må den ha skilter Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1907408 Dette er vel morsomme biler som sikker gir deg masse å mekke og skru på. Er jo veteranbiler i tillegg, så koster jo ingenting å ha de på veien Eller prøv å finne en 1952 modell eller eldre bil, da slipper du også eu-godkjenning!!! Endret 24. september 2008 av RCP-88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå