Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil til 16åring?

Leif.ross

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil du lære deg mekanikk så ville jeg generelt sett anbefale en gammel amerikansk bil.

De er lette å fikse da layout er enkelt og greit.

Deler, manualer & klubber for disse bilene er det tonnevis av både i Norge og det vide utland.

Pluss, velger du rett modell og setter den i god stand, kan du faktisk tjene gode penger på den ved salg ;)

Lenke til kommentar
Vil du lære deg mekanikk så ville jeg generelt sett anbefale en gammel amerikansk bil.

De er lette å fikse da layout er enkelt og greit.

Deler, manualer & klubber for disse bilene er det tonnevis av både i Norge og det vide utland.

Pluss, velger du rett modell og setter den i god stand, kan du faktisk tjene gode penger på den ved salg ;)

takker for svar! :D

skal se om jeg finner noe amerikansk, hva vil dere anbefale? noe ala dodge eller chevy, hvor gammelt sånn ca?

Lenke til kommentar

Det er bare å søke litt rundt omkring :)

Velg en bil du liker personlig, og som du ville ha interesse av å jobbe med.

Interiør, lakk etc er ikke det viktigeste da du har 2 år iallefall til du får lappen. Rust er generelt sett ikke noe man liker, men også generelt sett ikke noe problem å bli kvitt.

Bare pass på at du ikke har rust på steder som er farlig for strukturen og bærekraften til bilen.

Har du en slekning eller bekjent som er flink med biler og/eller en mekaniker så ville jeg ha hørt med han om hva han mener,og om han kan være med å se på biler.

Ville anbefale å se på norske amcar forum, eller hvis du liker biler med 4x4 så anbefaler jeg offroad.no som et knallforum med hyggelige mennesker som kan hjelpe deg med stort sett alt :)

Lenke til kommentar

Du må nok spare opp mer først !

Deler koster som nevnt tildligere, du får det en del billigere fra usa og andre land da.

Du må ha forsikring på den om du skal ha skilter på den sånn at du kan øvelses kjøre med den som du nevnte, du må betale årsavgifta på ca. 2000,- tror jeg den ligger på og omregistrering som havner på ca. 1400,- for biler som er første gangsregistrerte før 1997

Er masse å tenke på, skal du kjøpe bil nå så hadde jeg iværtfall droppa skiltene og heller gjort den istand, for så å skaffe skilter like før du får deg lappen. Du får vel heller ikke råd til lappen om du skal ha skilter på den :p

It's an evil circle :evil:

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...