reef91 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Da prøver jeg meg med mitt første bilde her innpå bildekritikk. Om det er alt for gale har jeg bare hatt speilrefleks i 3 uker Bildet er litt etterbehandlet i lightroom 2, kan legge ut orginalen om ønskelig. Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Noe fint, men litt forstyrrende... denne typen bilde har blitt tatt ofte, finn en skikkelig bra versjon av det kopier hva fotografen gjorde der så tar du bildet på nytt med de andre bare som inspirasjon... (if you want my opinion) Endret 15. september 2008 av cyclo Fjernet unødvendig quote Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Ingen flere som har noe å si om bildet? =) Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Tja. Det er vel ett ganske klisjebilde. Noe man gjerne tar for å 'safe' seg en god erfaring. Naturen rundt kan være forstyrrende, jeg syns i hvert fall det. Det bli liksom bare en rennende elv dandert med grøntfor, om du skjønner. Hva om å ta ett nærmere bilde, med en litt mer spennende vinkel? Selve motivet som er elven ble litt for midstilt for min smak. Det eneste du mangler er en naken dame som dusjer de silikonfyltebrystene i det rennende vannet, så har du en playboy klisjè. Hva med å legge til enda ett element utenifra? en hund som stuper nedi, få noen til å kaste en stein slik at det plasker som faen. Ett eller annet som bryter med det monotonet. Jeg prøver ikke å være krass, teknisk sett var det ganske pent, men også kjedelig, men det er bedre enn hva jeg klarte å presse ut etter 3mnds med ett DSLR mellom hendene : p Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Hehe, bildet lurer dere Det dere ser på bildet er ikke mer enn 20 cm høyt i virkeligheten ^^ Men skal ta med meg det du nevnte Bare til å komme med flere inspill! Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hehe, bildet lurer dere Det dere ser på bildet er ikke mer enn 20 cm høyt i virkeligheten ^^ Men skal ta med meg det du nevnte Bare til å komme med flere inspill! Bekken lurer oss egentlig ikke, for de sildrene (om ikke jeg tar feil) til venstre i motivet og røsslyngen til høyere er ikke så store at det gjør noe klart vann var det i hvertfall... Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Tja jeg tror du prøver å lure oss nå... 20 cm (2/3 deler av en skolelinja..) dette er bildet er vell nærmere 40cm... Men i alle fall få vekk noen av blomstene / ugresset kunne også hjulpet bildet OG illusjonen. Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Hehe, ville ikke starte noen diskusjon on hvor stort det er i virkeligheten, bare siktet til det Jacob sa om at jeg kunne få en hund til å hoppe uti, eller kaste en stein så det ble et stort plask ^^ EDIT: Legger ut en croppet versjon jeg da, vet ikke om det var helt slik dere hadde tenkt. og et der jeg ikke har motivet så midtstilt. Endret 10. september 2008 av reef91 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Personlig likte jeg den nederste versjonen, med fossen til høyre, best da den gir litt mer balanse i bildet. Er ikke heeelt fan av slike midtstilte bilder, men du har fått det bra til. Aner ikke hvordan omgivelsene var, men jeg ville kanskje ha risikert å bli våt på knærne for å få en litt annen vinkel. Teknisk sett har jeg ikke noe å si på det, men forsøk med litt shadow/highlight for å se om det kanskje kan gi litt mer dybde i bildet? =) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Vennligst ikke quote bilder folkens. Det blir masse rot av slikt. Jeg syns også det høyrestilte bildet var bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå