Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Stjålet tlf, tjenestemelding. Krav på "bruksutskrift" fra Telenor?


Kristian.

Anbefalte innlegg

Saken er den at på dag 1, ble min tlf stjålet, den ble like etter dette ble oppdaget sperret.

 

Men i mellomtiden har "tyven" sendt opptil flere tjenestemeldinger og andre meldinger fra min tlf.

 

Disse meldingene har en ganske stor betydelig sum.

 

 

 

Jeg kan dokumenter at jeg ikke har væt i besittelse av tlf'en i dette tidsrommet.

 

 

 

 

 

Har jeg krav på utskrift av "bruken" av hvilke meldinger som er sendt fra min tlf, og hva som stod i disse?

 

Samt hvilke samtaler som er foretatt når? Eller er dette noe som da må anmeldes og innom Politi, osv. Mener og huske det?

 

 

 

Så jeg har tenkt og sende en mail til Telenor, og forklare saken. Men lurer litt på hva jeg hvertfall må ha med i denne mailen? Får og få ut disse "dataene" trenger de min skriftelige ilatelse, samt IMEI nummeret?

 

 

 

 

 

-krism3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan, så langt jeg vet, ikke hente ut hva som stod i meldingene, men de kan hente ut hvilket nummer de er sendt til. Er det tjenestemeldinger som koster penger å motta kan de spore hvilken tjenestetilbyder som eier det aktuelle kortnummeret, og se om de har noe mer informasjon om bruken.

 

Ellers så må du legge til denne summen til anmeldelsen, der du krever erstatning fra den som har stjålet den, dersom h*n blir tatt.

 

Når det kommer til samtalespesifikasjon og meldingsspesifikasjon har du, som eier av abonnementet, rett til å få dette når som helst. Du vil som oftest finne det på "mine sider" på nettsiden til operatøren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...