erik456 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hei,jeg lurer om jeg skal overklokke min cpu til 3ghz. Men det jeg lurer er hvordan jeg overklokker? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Ta en titt på denne guiden. Guide fra itpro Endret 9. september 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Ta en titt på denne guiden. Guide fra itpro ok,den såg bra ut den.Men er det noen som veit hvor mye jeg må sette mhz jeg må sette på får å komme opp i 3ghz?.Jeg har et spørsmpl til jeg å det er hvor høg mulitiplayer må jeg ha på? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hvis du har multiply på x9, noe som er standard hos meg hevrtfall, så må du øke FSB til 333 for å oppnå 3.0 Ghz. Hvis du har en multiply på x8 må du opp i 375... Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Hvis du har multiply på x9, noe som er standard hos meg hevrtfall, så må du økeFSB til 333 for å oppnå 3.0 Ghz. Hvis du har en multiply på x8 må du opp i 375... Takk for svar,men det er en ting til jeg luere på å det er hvor mange grader ca går tempen opp? Tempen no ligger ca på 40 Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Tempen vil ikke øke så mye med mindre du øker Vcore noe serlig. Det kan være du er nødt til å øke vcore noe hvis du vil opp på 3.0 Ghz stabilt og da vil nok tempen stige noe. Men vær forsiktig med øking av vcore. Det er dette som kan bli "farlig" for prosessoren. Øker du for mye blir det for varmt og prosessoren kan bli ødelagt. I guiden nevner han 1.6v Dette er alt for mye for deg. Du trenger nok ikke bevege deg noe særlig over 1.3v... I starten kan du prøve uten å øke volten.. bare ha den på auto. Endret 10. september 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Tempen vil ikke øke så mye med mindre du øker Vcore noe serlig.Det kan være du er nødt til å øke vcore noe hvis du vil opp på 3.0 Ghz stabilt og da vil nok tempen stige noe. Detta kan du jo se litt nærmere på i den guiden. Men siden du ligger på 40 grader nå så har du litt å gå på oki,men er det kun muliplayer,fsb og vcoren jeg på stille på elller.? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 I utgangspunktet skal du komme deg greit til 3.0Ghz ved bare å endre på de tre elemente. Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 I utgangspunktet skal du komme deg greit til 3.0Ghz ved bare å endre på de tre elemente. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Når du har klokka litt så kan du bruke dette programmet, OCCT, for å sjekke om systemet er stabilt. Veldig enkelt program, lett å skjønne. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hadde du lest på guiden så hadde du funnet ut av dette, og det hadde sansynlig vis tatt mindre tid.. OT: alt du gjere er å sette ned ram clock (slik at du ikkje trenger å tenke på alt samtidig) så øker du sakte men sikkert FSB til dataen blir ustabil, dette kan da testest med OCCT som du har link til rett over. Blir det ustabilt øker du V-Core. som da er spenning tilført CPU. vist dette da ikkje blir litt betre kan du forsøke og sette opp volt på North bridge. som da er hovedkortet's buz speed. slik at hovedkortet takler FSB frekvensen. slik forsetter du til du har ein passelig grilla cpu, par svidde fingrer og er lei av å teste OCCT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå