Gå til innhold

Ny tv, med signal fra kabel tv

Anbefalte innlegg

Etter litt fram og tilbake ser det ut til at jeg går for Samsungs LE40A656. Tv signalet får jeg via god gammeldags kabel tv. Har dette mye å si i forhold til bildekvalitet? Og for å snu på det, hvor mye bedre bildekvalitet vil jeg få med den nye tv'en kontra den gamle?(har nå en JVC 28" CRT tv)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter litt fram og tilbake ser det ut til at jeg går for Samsungs LE40A656. Tv signalet får jeg via god gammeldags kabel tv. Har dette mye å si i forhold til bildekvalitet? Og for å snu på det, hvor mye bedre bildekvalitet vil jeg få med den nye tv'en kontra den gamle?(har nå en JVC 28" CRT tv)

Selve bildekvaliteten blir ikke noe bedre, hvertfall blei det ikke det hos meg når jeg gikk fra min gamle tv til en ny flatskjerm. Men selvfølgelig tv opplevelsen blir mye bedre! Når det gjelder kvaltiteten på bildet kan den oppleves som litt dårligere til tider pga mye større skjerm!

Lenke til kommentar

Selve bildekvaliteten blir ikke noe bedre, hvertfall blei det ikke det hos meg når jeg gikk fra min gamle tv til en ny flatskjerm. Men selvfølgelig tv opplevelsen blir mye bedre! Når det gjelder kvaltiteten på bildet kan den oppleves som litt dårligere til tider pga mye større skjerm!

Hva med signal fra kabel tv kontra det å bruke en dekoder fra riks-tv og lignende. Vil det gi samme bildekvalitet så lenge kanalene ikke sender i HD-kvalitet?

Lenke til kommentar

en kamerat av meg har Canal Digital abonoment, samt en 37 tommer flatskjerm. Han har ganske så bra bildekvalitet, kontra min kvalitet med vanlig antenne løsning. Men bildekvaliteten er jo bra på de aller fleste flatskjermene så lenge man sitter riktig avstandsmessig. Men ved DVD avspilling og gaming (PS3 osv) vil kvaliteten være veldig bra!

Lenke til kommentar
en kamerat av meg har Canal Digital abonoment, samt en 37 tommer flatskjerm. Han har ganske så bra bildekvalitet, kontra min kvalitet med vanlig antenne løsning. Men bildekvaliteten er jo bra på de aller fleste flatskjermene så lenge man sitter riktig avstandsmessig. Men ved DVD avspilling og gaming (PS3 osv) vil kvaliteten være veldig bra!

Jeg har analogt signal via kabel fra Canal Digital. Nå kan jeg skaffe meg en dekoder slik at jeg motttar digitale signaler. Men hvor mye bedre kvalitet vil jeg da få? Noen som har noen tall på dette? Er jo ikke mange kanaler som sender i HD enda, så er det da så stor forskjell på analogt og digitalt?

Lenke til kommentar

Det kan være stor forskjell mellom analoge og digitale TV-sigaler også uten HD. I alle fall dersom signalet er litt svakt der du bor. Digitale signaler gir ikke snø og striper, der er bildet helt OK inntil signalet blir så svakt at bildet stopper.

Dersom man går fra liten bilderørs-TV til stor LCD, kan forstyrrelser (snø, striper) som man knapt la merke til før bli mye mer synlige og riktig plagsomme. Men dersom man har perfekt analogt kabel-TV-signal uten støy, vil du kanskje ikke se særlig forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...