Arne Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hei! Jeg har noen .avi-filer som til sammen er 4770MB, som jeg gjerne skulle ha brent ut på DVD (skal spille filene av på en dvd-spiller) Noen som vet hva den beste måten å gjøre dette på er? Skulle gjerne sett de nå. Hvis det er noen mulighet for å komprimere to av de filene littegrann, så gjør det ikke noe. Men minst 11 av de 13 filene må være god kvalitet på! Mvh Arne Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Det første spørsmålet er egentlig om DVD-spilleren støtter filene dine. Ganske få støtter avspilling av .avi-filer, og da gjerne bare en spesiell MPEG4 Part 2-profil. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Det er snakk om xbox 360! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 ConvertXdvd skal gjør jobben greit. Støtter flere cpuer også.... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 *, han vil nok få store problemer med kvaliteten dersom han skal bruke det programmet. Han har fra før mest sannsynlig MPEG4-filer mens det programmet omgjør til MPEG2. MPEG2 bruker omtrent dobbelt så mye båndbredde for samme kvalitet som MPEG4(ASP).Arne: Er det en DVD-spiller eller en 360 det skal avspilles på? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Det er en Microsoft Xbox 360 TV-system som inneholder en DVD-rom. Jeg brant ut filene på dvd, synd jeg ikke fikk med den første. Kvaliteten på filmen slik den er nå er veldig bra. Og jeg håper det går an å komprimere slik at jeg får det inn på dvd. Er det ikke litt dustete å lage en film (som er ment til å være på dvd) 50mb større enn hva man får inn på en DVD? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Det høres litt dustete ut ja, men muligens det kan fikses med overburning. For å redusere størrelsen på et par av filene kan du bruke VirtualDub. Jeg skrev i går en rask (dårlig) forklaring på hvordan du det setter opp en two-pass komprimering med XviD. Jeg er usikker på om en 360 spiser det, men det høres sannsynlig ut. Der du setter bitrate kan du trykke "calculator" for å regne ut den bitrate som passer for deg. Du bør sette lyd til "direct stream copy" da den nok allerede er kryptert bra nok. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Skal se litt på det. Jeg har allerede sett den første filmen, så det er ikke krise at jeg ikke fikk den med, siden jeg allerede har brent ut dvden. Men tror kanskje at jeg kan ta nytte av det senere, hvis jeg skal brenne flere av disse filmene ut på dvd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 ConvertXdvd kan du også stille inn kvalitetet. Enkel layer eller duallayer. En DVD bør jo ikke ha mer en 2.5 timer med film. DVDShrink er jo også et program, men vet ikke om det er lovt til å nevne her... Får se om jeg får en advarsel nå.... Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Hva er det som er så gale med DVDShrink? Det ripper jo bare en DVD inn på pcen! Er jo fullt lovlig det! Vel, denne dvden har 9 timer med film. Det er i .avi-format, et format som blir godtatt av 360en min. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Det er ikke video-DVD han ønsker, det er data-DVD med vanlige filer, og derfor vil ikke ConvertXdvd passe. Og DVDShrink er det som Arne sier ikke noe problem å nevne på forumet, heller ikke hvordan MPEG4-backuper av DVD-plater lages. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå