Gromit Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 For oss iPhone eiere var denne lanseringen like morsom og spennende som et avbrutt samleie. hipp hipp Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg trodde macbookene skulle få nytt design, og at alt skulle få lavere pris. Føler meg litt snytt Så hvis noen fjotter lager et rykte om at Apple vil lansere en krysning mellom MacBook Pro og Air, med prisen til MacBook, og dette ikke skjedde. Ville du da følt deg snytt, eller dum for å ha trodd på løse rykter? Dette var jo allerede kjent fra før som et Pod arrangement og ikke noe annet. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 1. Gen nano synes jeg var lekrest - krympet versjon av Video Har den foran meg nå, ved siden av den bærbare pc'en, og kan ikke gjøre annet å samtykke. Så langt tidenes mest sexy mp3-spiller! Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Huff så lei jeg er av at det skal være så vanskelig å få i land avtaler om film og serier i europa. Jeg vil ha muligheten til å kjøpe HD lovlig til en billig penge. Både apple store og ps3 video store Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Litt skuffende. Hadde håpet på en 32 GB Nano. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 1. Gen nano synes jeg var lekrest - krympet versjon av Video Har den foran meg nå, ved siden av den bærbare pc'en, og kan ikke gjøre annet å samtykke. Så langt tidenes mest sexy mp3-spiller! ey, flere som er enige med meg Ikke at jeg har den, men pytt.. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hvorfor kommer ikke 8 opp som en oppdatering når en åpner iTunes? Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Norsk versjon av Itunes 8.0 ligger her http://www.apple.com/no/itunes/ . Knappen sier 7, men du får den nye versjonen hvis du laster ned. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 De prøver vel å spre belastningen litt. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Fint at de slipper en firmware som fikser bugs, 3G-ytelse osv. Men gi oss nå en mulighet til å skru av den he****** predictive/T9 ordboka mens man skriver. Det er utrolig irriterende å skrive en mail eller innlegg på engelsk, for så å måtte "X'e" ut de norske forslagene hele tiden. Stavekontrollen gjør også text input betydelig tregere (bare sammenlign med iPhone 1G). Gå på Innstillinger->Generelt->Internasjonalt->Tastatur og skru på de språkene du vil ha tilgang til. Det kommer opp en ekstra knapp på tastaturet ved siden av mellomromstasten som du bytter språk med Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Apple har vel ikke lansert noe annet enn oppgraderinger siden iPhone lanseringen noen år tilbake. Virker som de har gitt opp iPod linjen(utenom Touch) og lanserer omtrent identiske modeller med Zune, bare med færre funksjoner. Synes ikke Apple rocka denne gangen. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Når kommer dette til Norge da? Lenke til kommentar
Skogkar Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Radio savner jeg virkelig, ja.. Mulighet for å kjøpe noe som fikser dette? Til dere som leser her nå: Har fra før en ipod classic, 60GB. Denne funker for så vidt greit, men jeg synes den er noe stor og klumpete å ta med meg. 60GB er dessuten alt for mye plass, får ikke brukt en brøkdel engang (dog uten videoer). Vurderer derfor å la denne bli en ekstern HDD. Vil dere da anbefale meg å gå over på Touch eller Nano? Får ikke blitt enig med meg selv Hva med Creative zen? Er jo et ekstremt mye bedre alternativ enn ipod touch. Se på prisen: Ipod touch 8 gb= 2000kr Creative Zen 8gb = 900kr + her kan du legge til opptil 32gb mer med SD kort. Synes alle som planlegger ipod burde se litt på alternativene! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 må ærlig talt si at den nye nanoen er utrolig stygg. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Radio savner jeg virkelig, ja.. Mulighet for å kjøpe noe som fikser dette? Til dere som leser her nå: Har fra før en ipod classic, 60GB. Denne funker for så vidt greit, men jeg synes den er noe stor og klumpete å ta med meg. 60GB er dessuten alt for mye plass, får ikke brukt en brøkdel engang (dog uten videoer). Vurderer derfor å la denne bli en ekstern HDD. Vil dere da anbefale meg å gå over på Touch eller Nano? Får ikke blitt enig med meg selv Hva med Creative zen? Er jo et ekstremt mye bedre alternativ enn ipod touch. Se på prisen: Ipod touch 8 gb= 2000kr Creative Zen 8gb = 900kr + her kan du legge til opptil 32gb mer med SD kort. Synes alle som planlegger ipod burde se litt på alternativene! Den så digg ut! Takk for tips, skal lese litt reviews etc.. Lenke til kommentar
olz Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Zen er veldig plastikk på utsida og riper kjem lett, så skaff ripebeskyttelsesfilm, eller ei av bæreveskene til den. Eg og anbefale den foran ALT av CRapple. Sjøl om den e plast på utsida så tåle den masse juling, min har hatt ei tøff tid kan du sei. Funka fortsatt som om den va ny Synes alle som planlegger ipod burde se litt på alternativene Det som er problemet me ipod, den er blitt merkevare. derfor den vanlige personen-i-gata kjøpe den, fordi dei ikkje veit om bedre alternativ. Som noken en gang sa: overprisa smykke (mitt synspungt! ) (Seff har du jo dei som faktisk har litt peil, og som lika apple, og e villig å betale noken høvdinga ekstra for det.) greit at apple-ting er brukervennlig og deignmessig fint, men det faktum at du ikkje står fritt til å bruke overføringsprogram o.l. (altså låst) får meg til å føle at eg har betalt "leige" av ipod fra apple... Endret 9. september 2008 av olz Lenke til kommentar
Newton Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Radio savner jeg virkelig, ja.. Mulighet for å kjøpe noe som fikser dette? http://store.apple.com/no/product/MA070G/D?mco=MTIxODk3Mw Praktisk fjernkontroll som også har RDS-radio innebygget. Funker med nano og classic, ikke med iPod touch. Vil dere da anbefale meg å gå over på Touch eller Nano? Får ikke blitt enig med meg selv nano dersom det er en liten og lett musikkspiller du er ute etter. touch dersom du vil ha en underholdnings- og multimediadings som kan uendelig mye mer. Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Det som er problemet me ipod, den er blitt merkevare. derfor den vanlige personen-i-gata kjøpe den, fordi dei ikkje veit om bedre alternativ. Som noken en gang sa: overprisa smykke (mitt synspungt! ) (Seff har du jo dei som faktisk har litt peil, og som lika apple, og e villig å betale noken høvdinga ekstra for det.) greit at apple-ting er brukervennlig og deignmessig fint, men det faktum at du ikkje står fritt til å bruke overføringsprogram o.l. (altså låst) får meg til å føle at eg har betalt "leige" av ipod fra apple... Helt låst er man ikke. Det finnes alternativer for å overføre sanger, bl.a. MediaMonkey. En av fordelene med iPod er at den er blitt en standard i seg selv. Dersom man f.eks. skal kjøpe seg en Hifi- eller surroundforsterker er det ofte er det mulighet til å koble til iPod. Det samme gjelder flere nye biler, hvor man kan koble til iPod og styre denne fra knapper på bilens ratt. Selvfølgelig hadde det vært bedre om man kunne åpne opp spilleren for annen programvare (open source), men da risikerer man også at Apples support blir plaget med problemer som skyldes (andres) software. Det ville i så fall lett kunne ført til en økning av prisene på iPod. Vi ville kanskje også fått virus (fra platebransjen?) som ødela mp3-filene våre. Paranoid tanke :!: Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg er en av de få (virker det nesten som) som faktisk liker iTunes veldig godt, og når jeg så på muligheter til ny mp3 spiller så jeg meg om nøye. Har tidligere hatt Creative Zen Vision og den lille, hva nå enn den het. Har også hatt et utall billlig skvip fra Rimi. Valget falt på iPod 80GB Classic. Ikke så ille pris på denne, 1800kr i butikk. Og synes den fungerer helt kurant. Lyden er litt lav, og alt er selvfølgelig ikke bare 10/10, men alt i alt er jeg veldig fornøyd og gidder ikke bytte igjen før denne er full. Da får vi se på hva annet det går ann å velge. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hva med Creative zen?Er jo et ekstremt mye bedre alternativ enn ipod touch. Se på prisen: Ipod touch 8 gb= 2000kr Creative Zen 8gb = 900kr + her kan du legge til opptil 32gb mer med SD kort. Synes alle som planlegger ipod burde se litt på alternativene! Hallo? Creative Zen er rimelig primitiv sammenlignet med iPod touch, og det er iPod nano som er sammenlignbar: iPod nano 8GB: 1090 kr Zen 8GB: 900 kr Et par hundrelapper ekstra for en penere, mer solid, brukervennlig og bedre spiller som tar opp halve plassen i lomma synes jeg er rimelig. Dessuten så er det jo kjekt for noen med en mp3-spiller som ikke er bundet opp til Windows da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg