Ansiktets fjes Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Hei! Ny Pc er bestillt og ByLAN nermer seg, så da tenkte jeg korfor ikkje lage nytt og stilrent design på min stygge Zalman viftestyring? Så da fikk jeg låne et Lian-Li brønndeksel av en kammerat. Det er et Lian-Li kabinett jeg har bestillt, så den kommer til å passe perfekt. Jeg har vert superheldig og fått sponsoravtale med MNPCTECH og Bill Owen . De sponser med med noen sexy føtter til kabinettet (Klikk på bildet for å komme til MNPCTECH's webshop) http://www.mnpctech.com/casemodstore.html Jeg har vært så heldig å få spons hos Vendur, det er et gavekort på 150,- (Klikk på bildet for å komme til vendur.no) Tusen takk til vendur! Jeg kommer til å kjøpe: -Gummiføtter (For å slippe vibrasjonsstøy) -Gummipakning til strømforsyning (For å slippe vibrasjonsstøy) -2 92mm vifter (Til skjermkortet) Når jeg begynnte så den sånn cirka sånn ut(Hadde begynnt så vidt uten bilder fordi jeg glemte det): Så tok jeg av fronten og begynnte å fjerne ledsene: Her er før: Og her er etter: Jeg tok ikke noen bilder av borringen, så her er resultatet: Legg gjerne igjenn en komentar .Salbu! Endret 23. april 2009 av Salbu Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Ble aldrig fornøyd med den skeive knotten så jeg borret alle hullene opp med 7mm bor. Jeg hadde ikke 6,5mm... Så her er resultatet: Det hadde vært gøy med en kommentar .Salbu! Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Hei! Lenge siden sist... Jeg skal ikke skrive så mye, så her er bildene Kom med komentarer her, det er alltid så koselig .Salbu! Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg var fornøyd med kjølingen på ATI4870 kortet mitt den gasset på hele tiden og det var umulig å sove med PC-en på. Så da satte jeg igang og begynte å modifisere kjøleren litt. Her er før-bildene: Jeg fjernet plasten rundt vifta, det var bare 4 skruer, deretter fjernet jeg selve viften, det var bare 1 skrue. Så begynte jeg å lure på hvordan ejg skulle montere en 120mm vifte på den... Det første og enkleste jeg kom på var strips. Dermed stripset jeg den fast, det tok ikke lange tiden, og her er resultatene: Tempraturene er nå: Idle: ca. 50 grader Load: ca. 60 grader Bonusen på det hele er at jeg slipper ell susingen fra den små og hissige viften Og det krevdes ikke mye tid, brukte ca. 15 min. Post gjerne en komentar her! Det er alltid kjekt! .Salbu! Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Hei! Jeg har kjøpt meg enda en Samsung F1 750GB harddisk, og holder på å sette opp Raid 0. Men jeg har et problem, jeg skal browse driveren under installasjon av vista, men dn finner ikke driveren... Vet dere hva jeg gjør galt? PS. oppstartstid før Raid= 59,4 Sek. Vist dere vet hva som er gale, bare har noen ideer eller andre komntarer venligst post de HER. .Salbu! Edit: skal laste driveren ifra minepenn... Endret 10. desember 2008 av Salbu Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Oppstartstid, var vist et dårlig eksempel å sammenligne med, for når jeg kjører raid, så må den finne begge harddiskene før den loader vista og dette tar litt tid. Derfor ble tiden med raid: 58,7 . Under ett sekund forskjell Jeg har vært så heldig å få spons hos Vendur, det er et gavekort på 150,- (Klikk på bildet for å komme til vendur.no) Tusen takk til vendur! Jeg kommer til å kjøpe: -Gummiføtter (For å slippe vibrasjonsstøy) -Gummipakning til strømforsyning (For å slippe vibrasjonsstøy) -2 92mm vifter (Til skjermkortet) Pakken er bestillt, men ikke betalt, så det kommer update når pakker er her Det hadde vert fint med en komentart i workloggen Kom på når jeg skrev dette at, jeg tror det er den eneste posten som er lagt ut om dagen .Salbu! Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) *Sparer denne til senere * Endret 8. mars 2009 av Salbu Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Hei! Jeg har fått ny sponsor! http://www.mnpctech.com/casemodstore.html og Bill Owen sponser meg med kabinettføtter Thank you very much Bill and MNPCTECH (Bildet er trykkbart) Det er ett sett av disse føttene (Bildet er trykkbart ) Han skulle også sende med to t-shorter til meg og min "modd-buddy" Botnevik, disse er fra MNPCTECH. Once again, thank you very much Som vanlig så setter jeg pris på en kommentar i komentartråden .Salbu! Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Hei igjenn! Da er det bestillt vannkjøling Mer info kommer når pakken er motat, men en liten teaser, er at det kommer til å bli jævlig trangt Også lurte jeg på om noen hadde noe alla disse til salgs: Trenger en som bare tar opp 2, 5,1/4 drivebays... Som vanlig hadde det vert fint med litt tilbakemelding i komentartråden .Salbu! Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Hei! Jeg har nå motat pakken ifra www.mnpctech.com, siden bilder sier mer enn 1000 ord så her kommer "photoshoot" Hva skuler seg her? 2 T-shorter Og ett sett med nydelige kabinettføtter Hadde tenkt til å vente med å åpne pakken til jeg hadde fått vannkjølingen min, men det tok ikke lange tiden før kabinetteføtene lå på rekke på bordet Dette blir bra Håper radiatoren som skal være i bunnen får nokk luft Kommer senere til å legge ut hva jeg skal bestille av vannkjøling Som vanlig er det alltid kjekt med komentarer HER! .Salbu! Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Hei! Lenge siden sist, mye på grunn av "giddaløshet" og venting på vannkjølingspakken... Siden sist har jeg Mottat vannkjøling: Bilder i Skal ha en trippel radiator i bunnen, har kuttet ut og alt, jeg gjorde dette "fort og gale", for det vises jo ikke uansett =P... Bilder av dette kommer senere... Skal også bruke harddiskburet som fulgte med kabinettet, så jeg har alleredet kappet av en "holder" og festet den i kabinettet... Bilder av dette kommer også i morgen.. I morgen har jeg også tenkt til å borre noen hull til kabler, og begynne med å male. Jeg vet jeg har vert dårlig med bilder, men låver å bli bedre Det er som vanlig veldig kjekt med en kommentar i KOMMENTARTRÅDEN .Salbu! Endret 13. april 2009 av Salbu Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Hei! Jeg låvte flere bilder og samme dag gikk kamera tom for batteri, men da var det fram med mobilen... Jeg begynnte med å slipe av litt av toppen og bunnen på frontplaten på vanntanken. Når jeg fikk denne var fronten for høy, og ville ikke "skli" på plass. Men nå virker den fint. Jeg har ikke noe bilder av dette siden det er lite spennende, og bare noen millimeter forskjell ___________________ Jeg monterte harddiskburet, fronten og vanntanken for å se at alt passet og stemte: Det gjør det Her kan dere også se SATA-powerkabelen jeg laget, og hvordan kablene skal gå: Det er nå bare enden av diskene som vises inne i kabinettet, SATA kablene skal ikke gå ut der!: ____________________ Jeg har også gjort meg helt ferdig med kutting og borring til radiatoren. Som sagt gjorde jeg det "fort og gale" siden det ikke syntes uansett, og det er ganske vanskelig å borre nøyaktig når jeg ikke har en skikkelig mal. Nå trenger jeg bare skruer til å feste viftene til radiatoren, så er alt av vannkjøling klart. ____________________ Nå i kveld, hadde jeg ikke så mye å gjøre, så jeg begynnte med å male småting. Her er en kobberskinne som var på skjermkortet: Jeg malte også bakplaten til skjermkortet: Her er de ferdig lakkert og montert på skjermkortet Jeg malte også noen vifterammer til aluminiumsvifter. Jegskal ha en slik vifte på skjermkortet, en i fronten og en bak i kabinettet. ____________________ Det var alt for i dag, jeg håper på å få begynne på å male kabinettet innvendig i morgen Som alltid er det kjekt med komentarer og spørsmål i KOMENTARTRÅDEN! .Salbu! Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Hei! Jeg har ikke vært særlig motivert i det siste, mest på grunn av lite tilbakemeldinger i KOMENTARTRÅDEN . MEn nå har jeg endelig fått klart å legge ut enda en update. Jeg er ikke helt ferdig, jeg venter nemmelig på en pakke ifra performance-pcs... Det jeg mangler, som går ann å se på bildene er: -Vifte bak i kabinettet, skal ha lik vifte som i fronten. -Viftestyring, jeg skulle lage nytt deksel til viftestyringen slit at det går ann å montere den "opp-ned". Men når jeg endelig var ferdig, fant jeg ut at jeg hadde FAILET og laget en kopi av viftestyringsdekselet jeg alleredet hadde. Så jeg må lage enda ett nytt deksel :/ -Jeg skulle jo montere harddiskene "feil vei", men jeg hadde ikke lange nokk SATA-kabler. Dette skal bestilles (2 svarte 1M kabler med vinklet kontakt i begge ender ). -Må kable opp skikelig, det jeg har nå er bare midlertidig, mye på grunn av viftestyringen som mangler og manglende SATA kabler. -Skruer til radiatorviftene, begynner å gå litt lei av elektrikertape xD. Disse skruene har Modzona på forumet skaffet meg (Svarte Umbrakoskruer ) Håper bare gjengedimmensjonen er riktig nå Det var vell egentlig alt som mangler, hverfall som jeg kommer på i farten . Så nå kan dere kose dere med bildene av det nesten ferdige prosjektet Her er min "Go' krok" Helt tilslutt lurte jeg på om hva dere tror er best, med eller uten 120mm viften på skjermkortet? Håper på komentarer og kritikk i KOMENTARTRÅDEN .Salbu! Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Hei! Klarte ikke holde meg unna i helgen, så jeg loddet sammen alle viftekontaktene til èn kontakt. Det er ikke det peneste jeg har laget, men kablene skal ikke vises uansett. Jeg har ikke fått sleevet sista kabelen, siden jeg gikk tom for kabelstrømpe. Men skal bestille senere, og da skal alle kabler i pc-en sleeves Det er en del bilder, så jeg legger de i spoiler I morgen får jeg mest sansynelig umbrakoskruene fra Modzona Skal bruke disse til å feste viftene på radiatoren Som vanlig hadde det vært kjekt med en komentar eller to i KOMMENTARTRÅDEN .Salbu! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå