Gå til innhold

BIOS kræsjet - muligheter for flashing?

Gaydar

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Har en Zepto Znote 6324w som BIOS'en har låst seg i. Maskinen kommer ikke lengre enn en til oppstartsbildet til Zepto'n. Har ingen muligheter til å gå inn i BIOS eller endre oppstartsrekkefølgen. Mistenker selv at det er BIOS som har skjært seg, men litt usikker på hvordan jeg kan få flashet/resetet.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kommer deg ikke inn i bios heller?

dette er mest sansynlig en garanti sak. hendvend deg til butikken du fikk maskinen fra.

bios kan henge av mange årsaker. inkludert hvilkensomhelst defekt del. siden den kommer så langt at den faktisk viser deg bilde er det trygt å anta at det er noe galt med en komponent som ikke er "kritisk" for systemet. prøv å ta vekk hardisk og dvd-rom om du ikke bryr deg om garantien...

edit: kan også være ramen som ikke fungerer som den skal.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
du kommer deg ikke inn i bios heller?

dette er mest sansynlig en garanti sak. hendvend deg til butikken du fikk maskinen fra.

bios kan henge av mange årsaker. inkludert hvilkensomhelst defekt del. siden den kommer så langt at den faktisk viser deg bilde er det trygt å anta at det er noe galt med en komponent som ikke er "kritisk" for systemet. prøv å ta vekk hardisk og dvd-rom om du ikke bryr deg om garantien...

edit: kan også være ramen som ikke fungerer som den skal.

Nei dessverre. Ikke en eneste knapp (utenom av/på) som fungerer, ikke det at jeg har fått testet fordi den ikke er responsiv.

Har prøvd uten DVD-brenneren, men ikke uten harddisk. Har også prøvd å fjerne CMOS og resete den veien der. Det hjalp litt. Hadde en ørliten reaksjonsperiode hvor harddisken og brenneren summet litt og så stoppet igjen. Fikk også en endring på skjermen. Samme oppstartsbildet, men nederst i hjørnet står det nå "System Resuming..." og det er det...

Skal ta kontakt med Zepto imorgen hvis jeg ikke får ordnet det ikveld.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...