Gå til innhold

Hvordan hadde Jesus vært i 2008?

Anbefalte innlegg

Jeg har mange ganger lurt på hvordan Jesus ville vært hvis han skulle

komme tilbake nå.

- Ville han kommet tilbake slik som vi kjenner ham? ville han bli født på ny

eller bare dukket mystisk opp i en alder av ca 30?

- Hvor ville han befunnet seg? hva ville han gjort og ville han vært rik eller fattig?

- Hvordan ville han bli mottat og hvordan ville han ha uttrykt for oss at han er Jesus?

- Ville han til slutt ha blitt henrettet slik som for 2000 år siden?

- Ville vi i det hele tatt trodd på noe så utrolig? hva måtte han event. ha gjort

for at vi skulle kjønne at dette her virkelig var Jesus?

Selv tror jeg han ville dukket opp som den vi "kjenner"ham som. Om han skulle bli født på ny

synes jeg det ville vært litt rart. Jeg er usikker på hva han ville gjort. Ville han ha videreført det han gjorde, ifølge Bibelen, for 2000 år siden eller ville han liksom begynt på nytt? Jeg tror vel han på en eller annen måte hadde prøvd å formidle Guds budskap til oss her på jorda. Han ville vel gjerne reist litt runt omkring i og med at Jorda er mye "større"

nå enn for 2000 år siden. Han ville nok ikke vært noen riking, men heller slik vi kjenner ham, enkel og i lag med de fattige og trengende. Det er jo umulig å si om jeg ville trodd på ham eller ikke, men jeg håper han hadde funnet en måte å formidle seg selv på slik at jeg og andre hadde skjønt det. Han måtte vel gjort noe virkelig store unaturlige greier for at folk flest ville trodd på ham i vår tid. Jeg aner ikke hva det kunne ha vært, men det måtte ha vært ekstraordinært!

Det er mange spørsmål å stille, men jeg synes det er litt interesant.

Hva tror dere om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er svært interessant.

Dersom han kom til norge for FØRST GANG i 2008...

Da måtte han tatt livet av seg selv med mindre han utløste krig og begikk landsforæderi :D.

Han ville muligens sittet lenge/ofte i fengsel for å ignorere ordensmakter i sin utidige misjonering og provokative taler.

Alvorlig talt...

Hadde Jesus fra bibelen kommet til jorden slik han er beskrevet ville det ikke fantes ateister i verden etter det.

Å gjør dihydrogenmonoksid (vann) om til syrnet fruktjuice med etanol (C2H6O) og sukker er nok til å bevise at man har overnaturlige krefter (Med mindre Jesus kommer med noe jævlig sofistikerte saker som kan omdanne hydrogen til tyngre grunnstoffer).

Å gå på ikke-frosset vann som ikke har sterk nok overflatespenning til å støtte vekten hans.

Det ville ikke fantes ateister.

(Jeg er ateist selv, forresten -- men en mann som kan gjøre hydrogen om til tyngre grunnstoffer er absolutt verdt å følge!)

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Hehe sant, men vi ser da illusjonister idag også som gjør ting, hvertfall ikke jeg ofte forstår

bææææret av. Det virker helt umulig.

Hadde vi trodd på det hvis en kom å gjorde hydrogen om til tyngre grunnstoffer ?

men hva om vi hadde funnet jesus nedfrosset i en isbree på grønnlandisen, ville vi tint han opp igjen da?

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig så hadde han blitt innlagt kort tid etter han kommer til jorda, og der hadde han nok blitt fram til han hadde utført noen mirakler.

Kan godt hende at han kom for flere år siden, men at han ble innlagt. Han var heldig som kom på den tiden han gjorde, hadde han kommet nå hadde han bare blitt innlagt, vi pisker/dreper ikke folk bare fordi de er sprø.

"I am Jesus"

"Sure you are, take your pills now."

"I AM JESUS, HEAR ME!"

"Sleep tight, dont let the bed bugs bite."

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...