Mørbradbiff Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Heisann. Jeg skar reparere eksternhardisken. Som icybox kabinettet mitt ødela. Jeg må bytte print, samt lodde ut "romchippen" for og sette den på det nye printkortet. Jeg vet at man burde bruke fluss/flux middel. Jeg har sett at Jernia selger en flasketype, men tror den var for rørlodding. Er dette det samme som man bruker i elektronikksammenheng? Kan jeg bruke den tro? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Flussmiddel er etsende, og burde egentlig ikke brukes i annet enn situasjoner du har store problemer med å rengjøre overflaten. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Tinn med flussmiddel i tråden er jo vanlig nå, og så lett å jobbe med at det ikke er nødvendig med ekstra flussmiddel til vanlig bruk. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Heisann. Jeg skar reparere eksternhardisken. Som icybox kabinettet mitt ødela. Jeg må bytte print, samt lodde ut "romchippen" for og sette den på det nye printkortet. Jeg vet at man burde bruke fluss/flux middel. Jeg har sett at Jernia selger en flasketype, men tror den var for rørlodding. Er dette det samme som man bruker i elektronikksammenheng? Kan jeg bruke den tro? ja den kan du bruke. Har brukt det før. Men vist du får tak i lodde fett. Så er det bedre eller lettere og arbeide med. enn lodde vatten Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Jeg ser på guider og slikt, der de lodder løs og på "mikroskopiske chipper" så bruker de fussmiddel for og få det gjort enklere... Jeg ser nå at det står at man ikke kan bruke det til elektronikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå