Grand Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hei, kjøpte en pc (bærbar) for lillesøstra mi for noen uker siden, fikk denne her i dag. Men så skulle jeg instalere Xp, så får jeg opp feil melding at den ikke finner harddisken. Stod at jeg enten ikke hadde koblet den til eller ikke skrudd den på. Jeg har ikke peiling på hvordan jeg skrur på, Noen som har vært borti dette her før? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Er det et pre-installert operativsystem på den, slik at du vet at harddisken fungerer? Hvis det er bare installasjonen som ikke finner harddisken, så vil jeg anbefale å prøve en annen installasjons-CD hvis du har det tilgjengelig. Det der er et kjent problem, der installasjonen av Windows XP mangler driveren til kontrolleren. Hvis dette ikke hjelper; Hvilken PC er det snakk om? edit: omformulerte meg litt. Endret 9. september 2008 av Steina Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Standard problem. Løsning 1: Bruk en diskett og kopier driverne for hardisk-kontrolleren over på disketten. Løsning 2: Bruk programmet nLite til å lage en ny (litt modifisert kopi av den gamle) XP-cd med nødvendige drivere inkludert. Norsk veiledning til programmet kan du finne her. Det finnes et utall andre tråder i diverse forum med tilsvarende problemstilling. Det er bare å begynne å lese. Endret 9. september 2008 av geir__hk Lenke til kommentar
Grand Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Er det et pre-installert operativsystem på den, slik at du vet at harddisken fungerer? Hvis det er bare installasjonen som ikke finner harddisken, så vil jeg anbefale å prøve en annen installasjons-CD hvis du har det tilgjengelig. Funka det, takker for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå