Nerowulf Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Har nå flyttet inn i et nytt hjem, og nå har jeg fått installert internett. Men jeg får ikke koblet Xbox'en til internett. (Andre steder hvor jeg har koblet opp Xbox'en har det stort sett bare vært Plug'n'Play.) Av internett har jeg Nextgentel, ruter Inteno X5668. Jeg koblet nettverkskabelen fra Xbox'en til en av de fire inngangene, og så prøvde jeg å koble til Xbox Live. Den fant ut at den var "Wired", men ip ble "Failed". Innstillingene sto på automatisk. Jeg har prøvd å skifte ip-adresse flere ganger, men er ikke sikker på hvem jeg skal bruke. Har prøvd standar Xbox ip, ruter-ip'en, ip som er i nærheten av ruteren, ip som er i nærheten av PC'en, og sikkert noen andre adresser. Jeg har lest andre har hatt problemer med NAT, men jeg kom ikke så langt ned på feilsøkings-"greia". Men jeg har prøvd å åpne portene, slik mange guider viser til. BTW; Hadde også problem med å koble nettverkskabel fra bærbare til ruteren når jeg skulle konfiguere ruteren (altså PC'n visste ikke at den var koblet til), men med Mac gikk det greit. Så, er det noen som kan hjelpe meg å løse dette probleme med å få tildelt en "valide" IP-adresse til Xbox'en!? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Med mindre du ikke ønsker det, så bør du skru på DHCP-en på ruteren, så kan du bare bruke automatisk på Xbox-en og de maskinene du har koblet til. Det at PC-en din ikke ikke fikk kontakt med ruteren, slik at du fikk konfigurert den, har bare med at Windows (hvis det er det du bruker) automatisk ga deg en IP i en et annet subnett, med mindre du satte statisk IP selv på kortet. Altså de 3 første tallrekkene stemmer ikke (x). xxx.xxx.xxx.yyy Jeg har ingen erfaring med MAC, men det hørtes ut som at den satte en IP i riktig subnett? Hvis du vet IP adressen til ruteren, så burde du få nett så lenge de tre første tallrekkene stemmer. Ser du har prøvd dette på xbox-en, så er litt rart at det ikke fungerte. Mulig du manglet gateway, som må være IP adressen til ruteren eller modemet. (alt etter hvordan du har koblet det) Dette går uansett automatisk om du får skrudd på DHCP i nettverket ditt. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Ok, takk for svar. Skal prøve det med DHCP. ... Dette var det jeg fant på ruteren. Hostname MAC Address IP Address Expires In (pc-navn1) 00:xx:Ex:6x:7x:xx xx.x.x.x Expired (pc-navn2) 00:x3:x2:xF:xx:xx xx.x.x.x 28 seconds ((har bare satt på noen x'er, vet ikke helt hva jeg ikke burde dele )) Finner ikke noe settings for å endre DHCP (litt mer edit...) Hvilke av disse adressene skal jeg bruke (eller lignende)? LAN IP Address: 1x.x.x.1 Default Gateway: 8x.xx2.x0.xx9 Primary DNS Server: 2xx.x3.x.xx0 Secondary DNS Server: 2xx.x3.x.x4 Endret 9. september 2008 av Nerowulf Lenke til kommentar
Steina Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg har ikke peiling på hvordan det modemet er, og jeg har ikke tid til å sette meg inn i det akkurat nå, men du kan ta en titt her: http://www.nextgentel.no/hjelp/kategori/ru...urasjon/netopia Her vil du se hvordan du fikser nett på xbox-en din, uten å skru på DHCP. Det er selvfølgelig like fult brukbart å kjøre statisk IP, men det hadde gjort det enklere for deg med dynamisk IP (DHCP), så slipper du å sette alle de instillingene på hver enkelt maskin du skal ha på nettverket. Du kan foresten trygt oppgi alle IP adresser her, da det er kun lokale IP adresser du ser. Hvis du får satt opp DHCP, så kan du sette opp noe slikt: (hvis du finner muligheten for det) Range IP Adress Start: 10.0.0.10 IP adress Stop: 10.0.0.100 Network Mask: 255.255.255.0 Gateway: 10.0.0.1 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Fikk det til nå. Vet ikke helt hvorfor, men var vel sikkert noe jeg gjorde Takk for hjelpa! Det jeg gjorde var å sette ruteren på DHCP. Det funka fortsatt ikke med auto på xboxen. Så jeg satte Xbox'en slik IP : 10.0.0.55 (tror jeg har prøvd med for små tall, så jeg tok i litt (55)) : 255.255.255.0 Gateway: 10.0.0.1 Lenke til kommentar
-Sturle- Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Vil bare si takk Har strevet med dette lenge nå selv helt til jeg fant fram til denne tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå