Gå til innhold

Slot 1 noen som har det?

kdog

Anbefalte innlegg

Heisann! har en PC med def. prosessor. Det er en PIII Slot 1. Hastigheten er jeg ikke sikker på, fordi jeg for øyeblikket ikke har muligheten til å boote den opp.. :)

Er det noen som forhandler Slot 1 prosessorer lenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan evt. se etter en slot konverter. da kan du sette FCPGA CPU'er i på slot1 HK.

G.

hm.. er det da mulig å kjøpe en billig VIA-C3 1ghz prosessor, og en slik konverter?

Har du en link til en slik sak? finner det ikke på komplett..

hastigheten står på toppen av cpu'n..

jepp.. det står 500/512/100..

Lenke til kommentar

Du kan bruke en socket FCPGA370 prosessor ved å bruke adapter. Jeg gjør det på min testmaskin. Den har et Aopen AX6BC hovedkort som er socket 1, og som kjører en 700MHz FCPGA370 PIII coppermine prosessor.

Det går også an å få adaptere som kan ta tualatin-prosessoren til Intel. De kan man få opp til 1.4GHz, men er rimelig dyre.

Lenke til kommentar

celeron II tulantin er jo billige (og veldig bra), det er p3 tulantinene som er dyre

hvis du leiter litt på nettet ( og her på forumet, det har blitt tatt opp før) så finenr ud gjerne ut at du ikke trenger dyre spesialkonvertere engang, men en vanlig converter og noen smarte triks for å kjøre prosessorer med tulantin kjernen.

Lenke til kommentar
Bruktmarkedet og QXL er den veien ---------->

:lol:

^

|

|

|

|

Bruktmarkedet er vel mere rett opp? Den veien ! :lol:

Nej, det e den veien     

^

|/

<--+-->    

/|

V    

Lenke til kommentar
celeron II tulantin er jo billige (og veldig bra), det er p3 tulantinene som er dyre

Hvis du leser innlegget du svarte på en gang til, så ser du at det er underforstått at det er slotkonvertergreia det snakkes om. For prisen av en slik kan du du omtrent få nytt hovedkort og cpu.

Lenke til kommentar
Er du helt sikker på at det er prosessoren som er defekt? Det er større sansynlighet for at hovedkortet har tatt kvelden, spesielt hvis det er Abit som har produsert det.

jeg sier det er prosessoren, å da er det det..

har kryssbyttet, å det funker med en annen prosessor.

Det var ikke min maskin, han fikk det på garanti så saken er ute av verden.

men ellers takk for hjelpen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...