Gå til innhold

Spekulering i valuta

Baardson

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...
Ja nå er jeg i gang å kjøper og selger valuta. Bruker ett program som heter eToro. Det går unna og man må være forsiktig. De tilbyr en giring helt opp til 400X. Men for de som prøver seg: VÆR FORSIKTIG! Det er virkelig masse penger å tjene men det går fort andre veien også!!

400x gearing, uten noen form for sikkerhet/pant? Hvor lange intervaller kjører du? Daytrading, flere dager/uker/mnder?

Lenke til kommentar

Et innlegg er slettet for brudd på retningslinjene:

#7: Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet. Kontakt ledelsen på de(t) aktuelle nettsted for reklamering. Forsøk på "snikreklame" kan medføre utestengelse. Grove tilfeller vil bli fakturert etter de til enhver tid gjeldende satser. Vi oppfordrer derimot firmaer til å registrere en offisiell bruker på forumet som de kan bruke for å f. eks svare på tiltale, kundeservice eller informering. Det skal derimot gå tydelig frem av brukeren og innleggene at det er et firma som svarer, ikke en vanlig kunde. Dette kan tydeliggjøres gjennom f. eks brukernavn, avatar og signatur. Ethvert forsøk på reklamering, som f. eks opprettelse av en ny tråd for å informere om at dere setter ned prisene, er ikke tillatt. Dersom du er ansatt av et firma, og diskuterer på forumet angående saker som f. eks varer dere selv fører, firmaet du er ansatt i eller konkurrenter av dere, skal det informeres tydlig om at du faktisk er ansatt av nevnte firma. Du trenger altså ikke opplyse om dette konstant, men kun når det gjelder saker som er relevante ovenfor firmaet du er ansatt i.

Reaksjoner på moderering tas på PM

Lenke til kommentar

Jeg driver med valuta og må si at det er en fordel om man går veien via aksjer først. For å drive med valuta må man ha god forståelse av renter, sentralbanker og fundamentale makroforhold. Du bør også kunne en god del valuta teori som PPP annet om valuta og kjørekraft. Og du bør være klar over at for hver gevinst du tar taper en annen part, og for hver tap du tar tjener en annen part. Valuta er et nullsumspill. Det er ikke aksjemarkedet.

Å starte som du med 20 000 ville jeg vært litt skeptisk til. Fordi valuta poster normalt trader i 100 000 dollar klassen for å få gode spreads noe som er nærmest det viktigste man ser etter hos en megler. 10000 dollars er minimum account hos forex.com ser jeg så å stille 20000 NOK for å låne ca. 60 000 NOK er ikke helt trygt for en nybegynner... bør ha minst 50 % som nybegynner anbefaler jeg deg.

Hvis du har signet opp på normale kontrakter som er på 100 000 Dollar og stiller 20 000 NOK så vil jeg be deg tenke deg nøye om, det er under 5 % egenkapital.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...