~ David ~ Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Jeg har besluttet å selge Wiien min ettersom jeg aldri får brukt den. Jeg har en konto med Wii points på maskinen, som er registrert med mitt VISA-kort. Hvordan går jeg frem for å fjerne denne informasjonen? Kan en eventuell kjøper likevel beholde spill jeg har kjøpt, og de resterende Wii-poengene? Hvor mye går slike maskiner for forresten, jeg har bl. a. Mario Kart, Zelda, Metroid Prime 3, Galaxy samt et par GC-spill til den.. Takk for all hjelp Endret 13. september 2008 av überGoliath Fjernet salgsannonse Lenke til kommentar
Micern Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Tror ikke det skulle være noen fare for at en eventuell kjøper av maskinen skal kunne få tak i kortnummeret ditt. Det er ikke lagret noen steder i maskinen i det hele tatt, og du må derfor som du sikkert har merket taste den inn hver gang du skal kjøpe wiipoints. Alle VC/WiiWare spill er knyttet til maskinen, som gjør at nye brukere vil kunne laste de ned igjen dersom du vil slette alt som ligger i minnet på Wiien (VC-/Wiiware-spill, gamesaves ol.). Informasjonen om hvilke spill du har kjøpt på VC/wiiware ligger på en server hos Nintendo, ikke i selve minnet i maskinen. Når det gjelder pris er det vel bare å sjekke opp hvor prisene ligger på sider som qxl eller finn. Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Det greieste er nokk at du resetter firmwaren inni i setup menyen, husker ikke helt hva det het men det er ett valg der som setter wii'en tilbake til fabrikk standard. Alt blir nullstillt, ikke så dumt for kjøper da den oppleves som "ny" siden wii'en vill spørre om alt den trenger selv så kjøper ikke behøver å fikkle med setup menyen. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 OK, takk for svar Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Mitt råd er ikke selg Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Hehe, takk for velmenende råd men jeg har egentlig bestemt meg for lenge siden Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) WOW! Pass deg nå.. sjekk det kortnr grundig! Ganske sikker på at mitt er lagret der! skal sjekke nå jeg! Så ingenting av kortnr.. Endret 13. september 2008 av Pebble Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Takk Pebble Da jeg slo den på for å sjekke måtte jeg gjøre alle innstillingene på nytt. Trodde ikke jeg skulle trenge det ettersom de da jeg fikk den tilbake fortalte at alt jeg hadde på den gamle var blitt flyttet over, men det var det åpenbart ikke for alle Mii-ene var borte blant annet. Jeg tror den er rensket for all info, men jeg kjørte factory settings restore eller hva man kaller det for sikkerhets skyld.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå