Gå til innhold

AP-politiker prøvde å kuppe FRP

Anbefalte innlegg

Trond Hjelmeland trekker seg fra sine verv i Arbeiderpartiet etter avsløringen om at han sto bak et kupp i Frp.

http://www.bt.no/lokalt/article627201.ece

Muldvarp i FRP

Kritikken har ikke latt vente på seg etter at det i 2006 ble planlagt å infiltrere FRP. Et hån mot demokratiet vil noen si og Trond Hjelmeland er ikke lenger særlig ønsket i AP.

Er dette kun et enkelttilfelle eller er det en kultur for slikt i norsk politikk? Hvor mange mennesker har meldt seg inn i partiet på falskt grunnlag, for å sabotere en demokratisk prosess?

Eller bør FRP takke seg selv for å kjøre en slik måte å velge representanter på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I mine øyner blir dette fremstilt feil i media. Formålet med hele opplegget var å få en mann inn i bystyret. At dette skjedde via FRP, og er organisert av en med tilknytning til Ap virker mer tilfeldig enn planlagt.

Fullt mulig du har rett, men når han er aktivt medlem i Ap så er du vell enig i at det er ikke rett å stille for Frp.

Det er ikke sånn at han var åpen om det (Ville vel neppe funka om han gikk til Bergen Frp og spurte pent om å få lov :!: ) og da blir det bråk når han blir tatt med buksa nede. Må være pinlig for Ap da.

Lenke til kommentar
Partiene får støtte etter antallet medlemmer, er det lovlig å være medlem av to politiske partier samtidig?

Nei, men han meldte seg ut av AP først.

Kjip sak for alle involverte. AP kan ikke forventes å kunne holde rede på hva alle enkeltmedlemmer gjør, og FrP burde kunne forvente seg at slikt ikke skjer.

Lenke til kommentar
Det er tragisk at dette kan skje her i Norge.

Dette er kanskje en enkel sak, men jeg lurer på er om andre grupperinger innenfor AP har samme holdninger til demokratiet som det fremkommer her.

Scary shit.

Skeptisk... Tviler på at dette speiler en generell holdning i Ap. (Viss det var det du ville frem til :hmm: )

Lenke til kommentar
Skeptisk... Tviler på at dette speiler en generell holdning i Ap. (Viss det var det du ville frem til :hmm: )

Når jeg sier grupperinger innenfor et parti så vil jeg vel ikke frem til at dette gjenspeiler den generelle holdningen til partiets medlemmer...

Lenke til kommentar
Det er tragisk at dette kan skje her i Norge.

Dette er kanskje en enkel sak, men jeg lurer på er om andre grupperinger innenfor AP har samme holdninger til demokratiet som det fremkommer her.

Scary shit.

I byen jeg kom fra brukte AUF mange av de samme metodene. De skrev opp navn på alle de kjente og meldte dem inn for å få høyere statsstøtte. Dette medførte selvfølgelig noen dobbeltmedlemsskap, noe en jeg satt i styret med opplevde. Såvidt jeg skjønte fikk det ingen konsekvenser for dem. Sikkert fordi kommunen er rød som en hummer og AP verner om AUF som en hauk.

Lenke til kommentar

Når jeg sier grupperinger innenfor et parti så vil jeg vel ikke frem til at dette gjenspeiler den generelle holdningen til partiets medlemmer...

Okay, sorry :blush:

Mente uansett ikke å forsvare det som skjedde, synes det har gått for langt når man tar i bruk, som Siv så fint sa; "dørti trikks". :p

Lenke til kommentar

Synes denne saken er litt morsom egentlig.. Leste saken i BT og måtte le litt av det hele...

Dette er faktisk vanlig i demokratiet , kanskje ikke så veldig vanlig i kommunepolitikken, men bare tenk dere hvor mange generalforsamlinger(alt fra bedrifter, borettslag, foreninger osv.) rundt om kring i norge som er blitt "kuppet"..

Det som er gjort er kanskje umoralsk, men langt ifra ulovlig. Han var ikke medlem i to pratier samtidig, og han ble valgt inn på en lovlig måte.

Lenke til kommentar
I mine øyner blir dette fremstilt feil i media. Formålet med hele opplegget var å få en mann inn i bystyret. At dette skjedde via FRP, og er organisert av en med tilknytning til Ap virker mer tilfeldig enn planlagt.

Slik jeg har skjønt det er det langt ifra tilfeldig. De meldte visst inn en haug med AP-folk i partiet for å få stemmerett og dermed stemme sin egen mann inn eller noe slikt.

Ingen som har gjort noko gale. Er forresten vanleg at folk skiftar parti for å få betre sjanse til å få innflytelse på kommunepolitikk.

Ikke noen som har gjort noe galt? Dette er å undergrave selve demokratiet! Når du går til valg på et partis politikk og så har du hele tiden tenkt til å føre et annet partis politikk så er det ikke noe annet enn svindel, løgn, og et slag i ansiktet på demokratiske prinsipper.

Lenke til kommentar

Jeg er i allefall dritt lei av de rødgrønnes skatter og avgifter. Det var helt idiotisk og innføre piggdekkskatt, eller eindomskatt!! det er rett og slett stjeling av penger fra regjeringens side. Hele statskassa er jo så full av millioner, mer enn nok til de fleste vil jeg tro. Likevel har ikke dette landet penger til å fikse skoler de har heller ikke penger til veiene våre. Det provoserer så vanvittig mye at ikke en tulling av en politiker, klarer å få gjordt noe!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...