JuC1y Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Hei, læreren vår gav oss evalueringskriterier, og følte vi dem fikk vi 5-6 men jeg skjønte dem ikke helt og hun har vært borte en stund nå så jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg.. Vis det er noe dere ikke skjønner bare post så skal jeg fikse på det - Forklare hva dere legger i begrepet Helt Og Antihelt (den her skjønte jeg ) - Ha med eksempler på nyere og eldre litteratur (hva mener hun? skal vi ha med tekster som er fra gammeltid og som handler om helt og antihelter og det som for nytid?) - Ha med litt om forfatterene og perioden/tiden tekstene ble skrevet i. (Hva mener hun med perioden/tiden tekstene ble skrevet i? feks vis de ble skrevet i 1350-tallet skal vi fortelle om svartedauden?) - Hva kjennetegner måten heltene/antiheltene beskrives på i de forskjellige epokene? finnes det noen likheter/ulikheter (skjønte jeg, tror jeg da:P er det at vi skal sammenligne hvordan heltene blir skildra i de gamle og nye tekstene?) - Ta utgangspunk i minst fem ulike tekster - både skjønnlitterære og sakprosatekster (da mener hun at vi må ha skjønnlitterære tekster som handler om antihelter og helter pluss sakprosatekster? og begge må være fra ny og gammeltid eller mener hun noe annet) - også er det mer men det skjønte jeg Håper dere kan hjelpe meg, har fremføring om dette neste uke. Og har gjerne lyst på en bra karakter... og en siste ting har dere tips på noen skjønnlitterære og saktekster jeg kan ha med? som har med helt og antihelter å gjøre? Endret 9. september 2008 av Sepirose Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Hjelp Please! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå