zapaa Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hei folkens! Jeg er en 18 åt gammel kar som skal snart begynne å jobben en deltidsjobb i et internett firma. Jeg lurte dermed på om noen av dere visste om jeg har krav på stipend da? Jeg bor for tiden med mine foreldre, men må flytte pga jobben ligger i en ann by. Har jeg krav på noen slags stipend da? Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Jeg regner med du skal studere i tillegg, siden du spør om stipend? Så lenge du tjener under en viss grense, jeg tror det er rundt 100000, og ikke bor med dine foreldre, så har du vel krav på stipend til høyere utdanning fra Lånekassen. Endret 9. september 2008 av steingrim Lenke til kommentar
zapaa Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Nei, skal ikke studere! Skal begynne på deltidsjobb bare! Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Det er bare studenter som får stipend. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Nei, skal ikke studere! Skal begynne på deltidsjobb bare! Hvorfor skal du ha stipend da? Man får ikke penger sånn uten videre. Hvis ikke jobben betaler godt nok må du enten bo hjemme eller finne en annen jobb... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Stipend er noko ein søker på hjå lånekassen, vilkårene for at ein skal kunne få innvilga stipend er at ein studere ved ein godkjent høgskule/universitet. Viss du skal berre jobbe er det nok veldig lite du kan på av stipend då statens lånekasse for utdanning gir ikkje berre vekk penger, det er for å kunne ha muligheiten til å studere utan å vere avhengig av foreldras økonomi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå