Gå til innhold

Undersøkelse: Zen Stone eller iPod Shuffle?

Zen Stone eller iPod Shuffle?  

32 stemmer

1. 1. Jeg ville kjøpt:

• Zen Stone pga bedre spesifikasjoner
      12
    • Zen Stone pga bedre design
      3
    • Zen Stone fordi den er populær
      0
    • Zen Stone fordi den er billigere
      7
    • iPod Shuffle pga bedre spesifikasjoner
      1
    • iPod Shuffle pga bedre design
      8
    • iPod Shuffle fordi den er populær
      1

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skriver en lengere stil i økonomi der jeg analyserer konkuransen som pågår mellom de to mp3 spillerne Zen Stone(Creative) og iPod Shuffle(Apple). En del av denne stilen er å se på hvordan de to produsentene markedsfører mp3 spillerne sine for å selge mer (product differentiation). Det vil derfor være nyttig å høre litt hva brukerne mener om disse to spillerne. Av hvilke grunner ville dere ha valgt den ene mp3 spillern foran den andre? Oppfatter dere som bruker noen forskjeller mellom dem? Jeg håper dere kan hjelpe meg med dette, vil gjerne ha så mange svar som mulig for å gi undersøkelsen et større grunnlag.

Det vil også komme opp en poll om ikke så veldig lenge :)

mvh Jesper

creative_zen_stone.jpg

new-ipod-shuffle-lg.png

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

ville ikke valgt noen av dem men heller en tredje konkurrent, sansa clip. de fleste konsumenter foretar jo slike kjøp på spaceworld, elkjøp etc og der er det riktignok bare de to du nevner som er godt representert. allikevel kan det være verdt å nevne at ingen av de to kjente konkurrentene har halveis sjans til å matche clip verken på pris eller spesifikasjoner, noe som reflekterer hvor styrt markedet er av tilgjengelighet motfor faktisk produktoverlegenhet.

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...-stone-plus.php og

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...pod-shuffle.php

kan kanskje være til nytte?

Lenke til kommentar
ville ikke valgt noen av dem men heller en tredje konkurrent, sansa clip. de fleste konsumenter foretar jo slike kjøp på spaceworld, elkjøp etc og der er det riktignok bare de to du nevner som er godt representert. allikevel kan det være verdt å nevne at ingen av de to kjente konkurrentene har halveis sjans til å matche clip verken på pris eller spesifikasjoner, noe som reflekterer hvor styrt markedet er av tilgjengelighet motfor faktisk produktoverlegenhet.

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...-stone-plus.php og

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...pod-shuffle.php

kan kanskje være til nytte?

desverre nei :(

Jeg er godt klar over det, men er blit tvunget til å velge disse to som motstående konkurenter iom at det er de som har den største marketsandelen og de som man får tak i over alt (space world osv.).

Så må se på hvorfor folk velger å kjøpe den ene av de to fremfor den andre, og eventuelle forskjeller forbrukeren ser mellom dem.

Er ikke snakk om et valg jeg står overfor i realiteten. Var godt fornøyd med min Cowon D2 helt til den ble ødelagt :(

Lenke til kommentar

Shuffle-kjøperen: Trenger ny mp3-spiller, og alle jeg kjenner har iPod så derfor vil jeg også ha iPod. Den ser godt ut, og har en fin Eple-logo på baksiden.

Stone-kjøperen: Trenger ny mp3-spiller, vil ha en uten noe programvare; en som jeg bare kan bruke windows-utforsker (drag-and-drop) på. Petter nede hos Spaceworld anbefalte Zen Stone.

Endret av dir3
Lenke til kommentar
Shuffle-kjøperen: Trenger ny mp3-spiller, og alle jeg kjenner har iPod så derfor vil jeg også ha iPod. Den ser godt ut, og har en fin Eple-logo på baksiden.

Stone-kjøperen: Trenger ny mp3-spiller, vil ha en uten noe programvare; en som jeg bare kan bruke windows-utforsker (drag-and-drop) på. Petter nede hos Spaceworld anbefalte Zen Stone.

Det er stort sett min oppfatning også, må bare bevise det gjennom undersøkelse :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

^legge til litt på den han sier:

shuffle er for de som gårpå butikken, kjøper en shuffle av overnevnte grunner.

stone er for de som går dit og ikke er helt apple fastatt, men fortsatt ikke en forbruker som selv vil gjøre noe særlig research (som dir3 sa, anbefalt av folk på spaceworld).

de som er i toppen av klassen når det gjelder produktbevisste konsumenter vil ikke kjøpe noen av dem. det er IMO verdt en liten notis selv om hovedsaken er shuffle og stone.

Lenke til kommentar

Sansa Clip er mye bedre.

Stone er best av Stone og Shuffle, den har skjerm, noe som er en stor fordel, den har standard USB, du trenger ikke programvare for og overføre musikk.

Styringen på stone er treg som helvete og skjermen er bitteliten, men det slår fortsatt Shuffle.

Sansa Clip har gode, brukervendlige menyer og overlegen lydkvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg har ZEN Stone og synes den er bra til sitt bruk. I tillegg har jeg kjøpt et TravelSound minianlegg til den. Sammen jobber de fantastisk :D Dessuten; du får ZEN Stone i flere farger, og varianter. Shuffle kommer kun i en variant. Og Creative har klart å få med høytaler på flere av modellene. I tillegg til en hyggeligere pris, og lengre garanti. Også finner jeg ingen god unnskyldning for å ikke lage Shuffle uten iTunes binding og standard USB inngang. Tipper det hadde gjort den billigere.

PS: Stone Plus blir ikke så treg hvis du skrur av equalizere, ifølge et netttsted jeg ikke husker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...