Gå til innhold

Ikke for dyr, støysvak CPU vifte.

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe en ny CPU vifte, med hovedfokus på liten støy og bra kjøleegenskaper, til en ikke for stiv pris.

Etter hva jeg har sett skal OCZ Vendetta 2 være en bra kjøler (den passer til E8400 ikkesant?), men jeg lurer på en ting. Jeg har ingen erfaring med støy i db, så er det noen som vet hvordan støyen er i forhold til den orginale stock viften til E8400 prosessoren?

Er det eventuellt andre vifter en Vendetta 2 som er bedre/mer stillegående? Jeg vil si at alt under 400 kroner er vurderbart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nesten alt av frittstående kjølere lager mindre støy enn stockvifta.

Alt som passer til socket 775 vil passe på maskinen din.

Vifte og kjøler er to ting, noen leverer kun kjøler (sånn at du evt kan sette på egen vifte) bla a Scythe Ninja og Thermaright Ultra 120. Underklokker du litt kan disse klare seg helt uten vifte (men billige er de ikke).

Ved "kombikjøp" (vifte+kjøler) vil jeg anbefale en av Zalman CNPSnnnn variantene. Grei kjøling og rimelig støysvake.

Lenke til kommentar

Ville bare anbefale deg å se på tower-kjølere med standard viftedimensjoner. Har selv måttet skifte ut to stk Zalman-kjølere på maskiner jeg ofte kjører 24/7, grunnet at viftene tørket ut (bråker) og ikke lar seg skifte.

Jeg byttet forøvrig til Noctua U12P og Scythe Shuriken. Ingen av disse er innenfor dine krav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...