HelloKjersti Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Bilde tyder på at Toshiba også vil ha en bit av kaka. Les mer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Begynner jammen å bli populære disse små pc-ene. Ser flere og flere som spretter opp i klasserommet. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Spennende, men jeg er spent på hvor lenge denne boblen vil holde. Jeg ser for meg at svært mange vil kaste seg på bølgen, men så vil noen falle fra igjen da dette er et mye smalere segment enn "vanlige" laptoper. Men selvfølgelig vil jo også konkurransen føre til enda lavere priser og økt innovasjon mtp layout. Innvendig er jo snart alle nettbøkene identiske. Savner et alternativ med AMD/ATi. Til slutt er jeg spent på om Toshiba også vil foretrekke en linuxdistro, eller om de også kommer til å klemme inn en omskåret windowsversjon for å ødelegge brukeropplevelsen.. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Syns HP sin nye maskin som skal vare i hele 24timer på en ladning, virker mye mer intresang =D gleder meg til den dukker opp på markedet for å se om det virkelig er sant ^^, Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 må bare si jeg syntes denne er den peneste til nå ellers avgjøres denne "krigen" etter hvor stort og villig markedet er og hvem som kan tilby mest bang for the buck sammen med et bra utseende Lenke til kommentar
gas62 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 ellers avgjøres denne "krigen" etter hvor stort og villig markedet er og hvem som kan tilby mest bang for the buck sammen med et bra utseende Det er vanskelig for leverandørene å konkurrere på ytelse når Microsoft setter en streng øvre grense på ytelsen til Netbook maskiner som skal kunne kjøre Windows XP... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Dell sin er vifteløs så den frister meg mest. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 ellers avgjøres denne "krigen" etter hvor stort og villig markedet er og hvem som kan tilby mest bang for the buck sammen med et bra utseende Det er vanskelig for leverandørene å konkurrere på ytelse når Microsoft setter en streng øvre grense på ytelsen til Netbook maskiner som skal kunne kjøre Windows XP... Desto større grunn for produsentene å gå for et annet operativsystem. Ubuntu Netbook Remix, f. eks., som vi mest sannsynlig får se på Dells lille knøtt. Ingen netbook for liten, ingen netbook for kraftig. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Synd produsentene ikke greier å hoste opp versjoner med større skjerm. Den brede svarte ramma rundt den lille 8,9" skjermen er jo til å grine over. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 fujitsu simens har også en slik pc,det har ikke mange fått med seg... komplett skal få inn disse på lager i begynnelsen av oktober http://www.fujitsu-siemens.com/home/produc...ni_ui_3520.html blant annet er muligheten til å skifte utsende... 1,3mpx kamera, stilegående tast...altså egen fn tast som klokker ned cpuen... blåtann og 4 i 1 minnekortleser =) Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Tviler ikke på at Toshiba vil være med. Denne var overraskende pen til størrelsen, men de kunne holdt seg unna de ikke-sorte linjene. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 etter å ha brukt mikropc (12" og mindre) i flere år nå ser jeg virkelig behovet for en skikkelig ultraportabel maskin med 10" skjerm som ikke koster over 8-9-10 tusen. 8,9" er litt snaut men brukende, og atomposessoren er bare ett leketøy i mine øyne. bruker i dag både eee900 og acer a150 men det blir for liten posesseringskraft. med nettsider som svømmer over av all verdens juggel i form av blinkende bannere, animert snutter og annet tull suges kraften ut av de minste effektgjerrige prosessorene. spesiellt når flere sider er oppe samtidig med andre applikajoner. om atom hadde kommet med litt høyere klokkehastighet og dobbelkjerne hadde det vært håp. som en liten digresjon.. min 5 år gamle dell l400 med en p3 700, 256mb minne og w2k er ikke vesentlig tregere enn eee900 16gb.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Jeg ønsker nok også 10" og slik sett er vel Eee 1000 som kommer i oppdatert versjon denne høsten eneste alternativ? Endret 14. september 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå