NiteEye Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Jeg har to SATA disker som kjørte i RAID 0 på hovedkortets (Asus P4C800) integrerte raidkontroller. Hovedkortet er antakeligvis dødt/modent for utskiftning uansett. Går det an å flytte diskene på et nyere hovedkort uten å miste data? Og/eller er det mulig å flytte de to diskene inn i en NAS-boks, og bevare dataene? Endret 9. september 2008 av NiteEye Lenke til kommentar
NiteEye Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Jeg har to SATA disker som kjørte i RAID 0 på hovedkortets (Asus P4C800) integrerte raidkontroller. Hovedkortet er antakeligvis dødt/modent for utskiftning uansett. Går det an å flytte diskene på et nyere hovedkort uten å miste data? Og/eller er det mulig å flytte de to diskene inn i en NAS-boks, og bevare dataene? I mange av forumene på nettet er svaret negativt, men få har faktisk prøvd. På ett nettsted var det noen som påstod at det gikk an å flytte et raid fra et hovedkort til et annet, så lenge man ikke tok i bruk produsentspesifikke ekstrafunksjoner. Prøver å bestille et nyere ASUS kort og ser om det går, og forhåpentligvis slipper jeg å sende diskene til IBAS Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Gi en lyd hvordan det går da! Lykke til Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Siden det er RAID fra en hovedkort-kontroller, antar jeg at det er et software RAID. Da skal det gå fint å flytte det over til et annet hovedkort hvis du bruker samme RAID-programvaren på det neste hovedkortet (i det minste fra samme produsent, som her vil være Intel). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå