ebmar Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hei. Jeg har også en slik side. Lurer på det samme. Jeg har tatt (mange) bilder å lagt ut på nettet, men jeg har alltid spurt om tillatelse. Men som regelt har alle vært fulle. Ber bare om muntlig samtykke, holder det? Har en mailform på siden som de kan fylle ut for å fjerne bilde hvis de vil ha det fjernet. Jeg sier hvilken adresse de kan se bildene på også. Det burde vel holde? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Dette er lovlig så lenge det ikke sjenerer den det gjelder. Man må også ta bort bilde viss fornærmede mener det. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har vel lagt ut omlag noen hundre tusner bilder av kjente og ukjente personer og gjenstander. Det enkleste er å bare sensurere kjennemerker. Dvs ansikt, navn på klesplass (om noen skulle ha en genser el med navnet sitt på), skiltnr på biler osv. Vil personen som eier kroppen eller gjenstanden at bildet skal bort så må du fjerne det. Ellers så er det bare å legge ut -Thelle- Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 3 og 1/2 år gammel tråd men siden spm er like aktuell i dag så tråden får leve videre. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 3 og 1/2 år gammel tråd men siden spm er like aktuell i dag så tråden får leve videre. 7131722[/snapback] God dagen jarmo, har du en pille til meg? Fines også noen tråder på forumet fra før av også ser jeg Så viss man søker og leser litt finner man sikekrt svare Vill tro at det er lovlig så lenge personen ikke krenkes o.l Men det skader ikke å ta kontakt med vedkomende. Bruk folkeskikk og da går det meste bra Lenke til kommentar
ebmar Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 har over 4000 bilder på galleriet, så kan bli en stor jobb å spørre hver enkelt på nytt. Fått mange henvendelser når det gjelder å fjerne bilder. Jeg fjerner de uten diskusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå