Gå til innhold

Sony Ericsson lanserer G705

Anbefalte innlegg

Kort beskrevet er UMA en teknologi som gir sømløst bytte mellom vanlig mobilnett og WLAN under samtaler. Tanker bak teknologien er at kunder skal spare penger siden "hjemmeringing" ikke belaster operatørenes mobilnettet. For en mer grundig forklar kan du se Wikipedia-artikkelen som også forklarer den nylig omtalte løsningen Femtocell.

Sony Ericsson A2/A200 er plattformen de fleste SE-telefoner har, tilsvarende hos Nokia kalles S40. Hvis telefonen har samme grafiske brukergrensesnitt (les: menyer) som feks. K800i eller W890i har telefonen A2/A200. På folkemunne blir det ofte kalt "Sony Ericsson-menyer". Verken Nokias S40 eller Sony Ericsson A2/A200 har støtte for programmer skrevet i programmeringsspråket C++, så du må ta til takke med Java-programmer. Hvilket betyr at Opera Mobile ikke fungerer på slike telefoner.

jeg har tenkt på å skaffe mobil med wifi fordi at internett er sperret på pcene på jobben, og at privat pc ikke er tilatt, men at det er åpne wifi soner. Så hadde jeg gått over på mobil med wifi, så hadde jeg hvertfall mulighet til å sjekke litt mail og enkel surfing.
Da vil en G705 med Opera Mini passe deg fint.

Opera Mini er tross navnet en ganske avansert nettleser som har funksjoner som RSS-leser, tekst på side-søk (fungerer som "ctrl+F"-søk i en vanlig nettleser), Opera Link, nettleser-historikk, lagring av nettsider og mye, mye mer, men som til forskjell fra de fleste fullverdige mobilnettlesere fungerer på selv de enkleste mobiltelefoner. Det ekstra Opera Mobile har som jeg kommer på er Widgets, opptil tre tabs samtidig, full Flash Lite-støtte og passord-wand. For hvermannsen er den største forskjellen at Opera Mini får sidene ferdig prosessert av servere og derfor komprimerer de ned opptil 90 % av original størrelse (=90% av nedlastningsprisen spart) mens Opera Mobile gjør alt selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

bumper denne.

Er det noen som har hørt noe mer om lanseringen?

Nå er det midten av mars og jeg har enda ikke sett noen til den. Finner den heller ikke på nettsidene SE.

Og noen som vet hvordan det er å bruke musepekeren ved surfing på internett? Går ut ifra at musepilen flyttes ala noe slik som enkelte notebook´er med en liten "joystick".

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...