Manfred Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Nei, hvorfor ikke begynne å lage din egen Office-pakke, liksom? Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Nei, nei. operativsystem! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hvorfor er det galt å begynne med et spill ? Det som er enkelt med spillutvikling, er at det ikke er så stort rom for brukeren i å lage exceptions som et vanlig program... ulempen er at spill er et mye mer omfattende prosjekt (avhengig av hva slags spill du lager) Har du tenkt til å lage spill er dette noen av tingene du bør ha snøring på: matriser vektorer trigonometri i radianer raytracing Dette gjelder 3D spill i alle varianter. 2D spill slipper du unna raytracing, men alt annet er som regel fortsatt viktig. Og som sagt, har du tenkt til å skrive shaders, så er det lurt å kjenne til fysikken og matematikken bak lysbrytning og andre optiske effekter. Ofte må en også lage en hel rekke andre programmer til spillet, som sprite editor, mesh konverteringsverktøy, map editor osv. For all del, start med et spill, men begynn med noe enkelt, som tetris e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå