Gå til innhold

Canon pixma ip4300 på tur?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen tips til meg?

Det virker som skrivern min ikke vet at den har en rød farge den kan bruke. Alt som skal skrives ut i rødt, blir gul-grønt. Det er også en del striper noen ganger. Til å begynne med var disse hvite, men etter at jeg renset skrivehodene, ble de også gul-grønne. Har gjort alt som står i manualen opp til flere ganger, men ingenting fungerer og det virker som jo flere ganger jeg renser, jo værre blir det.

Er det bare på tide å kjøpe en ny skriver?

Håper noen kan hjelpe meg....

Hilsen desperat.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis kriveren skriver gul-grønt der den skulle skrive rød ( slik som jeg forstår det ) og nekter å skrive ut med rød farge.

så kan det virke som so dysene på skriver hodet er begynt å bli tette.samtidig virker det som om det er kommet fargesøl som smitter over på papiret.

hvordan ser dysene ut. det er den blanke delen av skrivhode som ligger i retning mot papiret .

jeg hadde nye tetter dyser på en canon skriver med separate patroner .

for å rense dysene og rundt dem .

- sprayet jeg på noen få spruter med jif universal

- vente litt

- brukte toalettpapir for å tørke opp

det er mulig du må gjøre det noe ganger.

når det er rent skal det være like mage punkter ( flekker - 3 på min skriver ) på tørkepapiret med en ren farge som det er patroner til det aktuelle skriverhodet. ( min skriver bruker 2 skriver hoder - og 4 farger )

dyse skal også se rene ( blanke på min skriver ) ut

- siste del er å kjøre dyp rensing å dysene gjern fler ganger hvis det er behov for det .

- du må ikke glemme å ta noen test utskrifter i mellom

på min skriver fungerte det og dysene har ikke gått tett siden

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Det hører med til historien at alt gikk til skogen når jeg bytta den store svarte patronen. Den skal jo på en måte ikke ha noe med de andre å gjøre. Men kan det være den som er "ødelagt"?

Og så skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal komme til for få rensa.

Hvis du kunne forklart litt nærmere så hadde det vært flott!

Lenke til kommentar

1. slå på skriverne

2. åpne skriveren der patronene er

3. der finner du en kasse som alle farge patronene står plassert inne i

ilustrasjons bilde

der denne "kassen" som er skriver hodet og som må renses på den siden som er plassert mot papiret. den blå er den Canon bruker. nå tenger heller ikke den du har å se helt ekstrakt lik ut .

4 : ta ut patronene. det er en flipp på patronene den trykker du inn og løfter patronene ut

5. du vipper opp en spake og skriverhodet er løs

jeg skulle tro at du ikke trenger noe nærmere forklaring på hvordan du setter patronene tilbake.

det skal også stå i manualen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...