HelloKjersti Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Buffalo hevder de er først i verden med ekstern SDD-enhet. Les mer Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Tja, man kan jo si at en USB minnepinne er en ekstern SSD-enhet. Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Tror de som har laget denne ville ha den statusen å være først med extern SSD, men virker heller som om dette er en stor "minnestikk" pakket i ett extern hardisk kabinett. Kunne ikke finne noe informasjon om det faktisk var en "disk" som ligger inne i enheten. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Synes egentlig den faller litt mellom to stoler: 32 GB Corsair Flash Voyager til 695 kroner 30 MB les og 17 MB skriv. Litt tregere, men betydelig billigere, mindre og mer hendig. 320 GB Western Digital My Passport til 790 kr. Også betydelig billigere. Omtrent samme størrelse. Mange ganger bedre kapasitet. Like god skrivehastighet. Riktignok ikke støtsikker. Endret 9. september 2008 av kilik Lenke til kommentar
eNigma333 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Nekter å tro dette blir noen stor hit, men det er lov å prøve seg. Foretrekker som nevnt tidligere Corsair minnepenner, og når disse fåes med god kapasitet til en forhåndsvis billig penge faller denne midt i mellom to stoler. Gleder meg til USB 3 jeg, blir en fryd å holde på med eksterne harddisker da Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Men hvordan blir det med aksesstid? Er ikke det ganske dårlig på USB? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 32 GB Corsair Flash Voyager til 695 kroner 30 MB les og 17 MB skriv. Litt tregere, men betydelig billigere, mindre og mer hendig. Corsair Flash Voyager i HD-Tach I praksis varierer hastigheten noe. Har både vært oppe i 50 MB/s og nede i 10 bytes/s. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Corsair 16GB GT utaven koster omtrent det samme som 16GB ikke-GT. Selv om det dog er 32GB dere henviser til. Jeg synes dog det er hodeløst å lansere ekstern SSD med USB grensesnitt. Nå får vi snart 64GB minnepinne og da har det ingen hensikt å gi ut SSD med USB. Gi oss eSATA. Endret 9. september 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
carnilio Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Ser veldg ut som en "credit-card-sized" USB flash-pen som jeg så fra OCZ for i allefall 6 månder siden. (Ser de ikke har den under "products" lengre da, så ingen referanser. Såvidt jeg husker var jo kapasitenten på de langt i fra denne, men generallt sett var det jo samme typen "disk", sp Buffalo er ven i allefall en 6 månder for sent til å være "først", og 6 månder innen SSD er jo en lang stund sett utviklingen i det siste... =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå