Gå til innhold

TES: Oblivion - verd å få på PC for mods?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

på oblivion-esken står det følgende:

Minimum:

win xp,512 mb ram,2ghz cpu,128 mb dx9 grafikk-kort,8 x dvd-drive.

 

Nevnte vel at jeg testet oblivion på amd 2400+ og 2500+ med 128 mb grafikk-kort,

og disse cpu´s klokker på 1,66 ghz og der omkring så derfor mener jeg det burde gå.

Vel og merke så lenge kortet ditt har 128 mb ram og dx9-støtte ? Det finner du ut hvis du kjører start/kjør/dxdiag/skjerm/test direct draw og direct 3d :-)

Lenke til kommentar

En liten oppdatering: Vi kjøpte oss Oblivion GOTY i dag og det fungerer overraskende fin-fint! Jeg må skru ned oppløsningen litt, men ellers går det kjempeflott! Jeg har lastet ned et par mods allerede - en ny ranger faction, Caldera-byen fra Morrowind og en ny intro (i stedet for tutorial dungeon startet jeg i en båt og kunne velge mellom å legge til kai i Anvil eller Imperial City). Helt genialt! :!:

Lenke til kommentar
Oblivion er et spill mest for Eyecandies og følelse! Det er ikke så ufattelig mange bra mods, synes jeg... De fleste ligger på betanivå og blir sjeldent oppdatert og oppgradert! Men dersom du har KotN og SI, så synes jeg det burde holde med ps3... Med mindre du har bra PC, for å du bør kjøre på full ytelse for å i det hele tatt få full glede av spillet... Men det er bare min mening ;)

Må være uenig med deg der ja. Det er utrolig mange bra mods der ute, som absolutt er grunn nok til å kjøpe det på pc. Spesielt på TESnexus

Lenke til kommentar

Ang oblivion og grafikk,så er det nyanser der, har spillt det på eldre pc med 800x600,da syntes jeg det var pent, og på "nyere" pc med noe mer aggresive instillinger grafiskt ;)

Appropå mods så har virkelig obmm(oblivion mod manager) gjort livet enklere.

Siden venter jeg vel på at silgrad tower kommer nærmere ferdigstilling enn per idag,av eksterne mods da :D

Lenke til kommentar

Ps3 greier oblivion på finere grafikk enn pcen min, igrunnen merkelig.

Når ati kom med x1800xt korta leste jeg at mange kjørte dette spillet på bånn guffe, til og med aa og af kunne man skru ganske høyt opp...

 

Jeg sitter med en E6600 overklokket til 2,7ghz, g8800gts 640mb som er overklokket til 570\1900 og shader på ca 1500mhz.

 

Og oblivion tar totalt knekken på pcen min.

Ati kortet og ble helt knust av spillet. Det var et x1800xt pe versjonen...

 

Er dette normalt?

Lenke til kommentar

The_Free_Man:

Nå sier du ikke noe om hvilken version av oblivion du bruker ? Har du hentet de officielle patchene til obllivion ? Har du Shivering isles er det patch for den og.

 

Har du installert teksturepacks fra Quarl f,eks ? om så bruk pakke nr 2 i stedet for nr 3.

Andre mods ev ?

 

Vore intressant å få høre om instillingene dine ?

 

Selv kjører jeg med 1152x864 ,4x AA,4x AF,bloom og allt på fullt samt jeg brukker quarls nr 3.

Nå har jeg kun ati 2900 hd pro,amd 6000+ ,2 gb ram og raptor-disk og x-fi lyd...Intel er jeg ikke uppdatert på.

 

Tar for gitt at drivere er uppdatert,og du ikke kjører masse programmer i bakgrunnen når du ska spille :)

(siden er det slik at Ati er overlegent Nvidia for Oblivion,noe teknisk grunn)

Lenke til kommentar

Stund siden jeg har spilt det, men ja. Alt oppdatert.

Inkludert drivere.

 

Spilte det på 1280x1024 aa tror jeg låg på 2x og af 8x. HDR eller ikke hadde lite å bety.

Var bare oblivion, ikke noen av de ekstra pakkene.

Hadde noen mods, men merket ikke noe på grafikken eller fps'en.

Prøvde å spille det på 1600x1200, men det gikk ikke...

 

Se om jeg gidder å installere det igjen, se om jeg finner ut av dette. :p

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

1.2.0.214 er versionnr på min med SI,du burde ha det versionnr i det minste ;)

 

Da er det kun en ting igen, unofficial oblivion patch, fannt det på tesnexus,fixer på mye s,k CTD og annet, kan ju hente officielle patchene i samme slengen da.

 

Ob e litt vrien med aa og hdr samtidigt,speciellt på nvidia :p

 

Snodig det problemet ditt på en såpass kurant pc, nvidia´s drivere hakke vart all verden så teste ulike versioner av dem muligens...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvordan policyen er her på diskusjon.no om å gjennopplive gamle tråder, så jeg nevner heller dette i min egen tråd for sikkerhets skyld.

 

For de som leter etter gode quest mods i Oblivion, så vil jeg varmt anbefale The Lost Spire. Du blir med i Archologist Guild og jobber deg oppover i ranks som vanlig. Jeg har ikke kommet lenger enn ca. andre eller tredje questen, men jeg våger likevel å anbefale dette sterkt! Alle NPCs her har voice acting, som er nærmest feilfritt. Guild hall er fantastisk vakker og detaljert, guild-plottet virker veldig interessant og karakterene (de andre guild-medlemmene) er også unike og interessante.

 

Og for de som har spilt Morrowind - jeg fikk en dwemer cog som reward for den ene questen. :D

Lenke til kommentar

The Lost spires ska vare bra, leste bare et sted at det kunde bli en mindre konflikt med "Blood and Mud Bravil" ,hvilken jeg spiller nå, og den er en "keeper" uansett.

Det løses rimelig enkelt med "load order" visst nok i obmm men jeg venter med lost spires i hvertfall til jeg er ferdig med b&m bravil-uppdragene,og SI (shivering isles) der jeg er for tia f,ø :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...