Gå til innhold

Inspiron 8500

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har et lite spørsmål angående denne modellen, bør en kjøpe "64MB Geforce4 4200 Go" eller "32MB ATI Radeon 9000" når en kanskje skal bruke den til en del spill og andre applikasjoner (Photoshop, 3DStudio osv)

Jeg tviler litt på at Dell klarer spill i oppløsninger på 1600, vil f.eks 1024 fylle hele skjermen? Hvordan blir dette med widescreen, vil bilde bli dratt ut?

Lenke til kommentar

Det er et av de tingene som bekymrer meg mest av alt.

For å ta det med skjermkort først, jeg tror ikke så mye annet enn 64 megabyte duger her. Så får vi se hvor lang tid det tar før geforce faller bort og ati er på plass. Det skjedde med 8200, den startet med geforce for så å bli levert med radeon kort. jeg har bestilt med geforce kortet, men selvfølgelig hadde et radeon 9600 kort vært digg! uansett, 32 kortet blir for lite.

Når det gjelder gaming i widescreen er jeg sikkerlig bekymret. håper og tror at bildet blir strukket på noe vis, slik at det ikke blir sorte "sørgerender" på kantene. Det vil være tragisk.

Også var det jo designet på PCen da. For å være helt ærlig så er jeg ikke overbevist om hvor fint det er, men hun på websale overbevisste meg om at den var svært så pen. Det gjenstår å se.

802.11 b/g er også litt merkelig. såvidt jeg vet er ikke dette en standard enda, men likevel velger dell å levere med dette. merkelig.

uansett!! jeg gleder meg !!

den av oss som først får hånda i en 8500 får komme tilbake med en "hands-on" test her så fort som mulig.

:yes:

Lenke til kommentar

Hei

Minnespørsmål på 8500. Rammen hos Dell er jo svindyr. Har funnet 2stk 512Mb minnebrikker hos Komplett, passer en av disse? Crucial PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5 kr. 727,- eller Crucial PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5 ECC kr. 1060,-

Så også komentaren ang. grafikkkortet gjorde meg atter usikker, men nå har de jo 2500,- i avslag frem til 31. mars og det er jo bra. Fikk pristilbud fra NorthCorporation på en Acer TravelMate 803LCI m/1024Mb til kr. 24000,- eks. mva så da er jo Dell billigere men Acer er garantert raskere med ATI 9000/64 og nye Intel Pentium M 1,6. Har aldri brukt så lang tid på å bestemme meg for maskin før, det skjer jo så mye for tiden!

mvh

kjetil

Lenke til kommentar
Ingen av de RAM-brikkene passer, du trenger DDR SO-DIMM. Dette finner du under bærbar og minne... Du bør kjøpe originalt (Crucial)

Takk for hjelpen!

Da gjenstår å se om jeg går får Dell Inspiron 8500 1024Mb, 2.2Ghz, Bluetooth, Trådløs PCI+Base, Combo DVD/CD-RW, GF4 64Mb og 40GB kr. 25000,- eller Acer TM 803LCi Centrino-Mobile-1.6 1024MB 40GB 15" 8/4/24/8x CD-RW/DVD, ATI 9000 64Mb kr. 28500,- (alle priser er med moms)

Hva ville dere ha valgt?

mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Jeg er litt forundret egentlig, her om mandag bestillte jeg Dell 8500 (P4 2Ghz, 128DDR, 40GB, 64Geforce4, DVDCombo, Ryggsekk) og det hele kom på 16200. Bra kjøp tenkte jeg, helt til jeg tok turen innom idag, da var den samma konfigurasjonen jammen 600 kroner billigere, pluss at det var mer minne som standard (256 istedenfor 128)? :o

Jaha? Jeg ringte inn og nevnte dette men fikk ingen forklaring bortsett fra at de var villig til å kansellere ordren min og bestille den på nytt... må vente litt lenger, men er nok verdt det :)

Lenke til kommentar

Geforce 4 Ti4200 er jo bedre enn ATI Radeon 9000, så jeg vil tippe at siden det ikke er Geforce 4 Go 440 lenger men Go 4200 at Geforce valget er det beste ytelses messig og den har mest ram.

8500 er jo litt tøff ut, men den er fortsatt for tykk for min del. Har lyst på noen tynne noen med 15" skjerm. :D

Og da mener jeg ikke Powerbook. :p

Lenke til kommentar
Ingen av de RAM-brikkene passer, du trenger DDR SO-DIMM. Dette finner du under bærbar og minne... Du bør kjøpe originalt (Crucial)

Takk for hjelpen!

Da gjenstår å se om jeg går får Dell Inspiron 8500 1024Mb, 2.2Ghz, Bluetooth, Trådløs PCI+Base, Combo DVD/CD-RW, GF4 64Mb og 40GB kr. 25000,- eller Acer TM 803LCi Centrino-Mobile-1.6 1024MB 40GB 15" 8/4/24/8x CD-RW/DVD, ATI 9000 64Mb kr. 28500,- (alle priser er med moms)

Hva ville dere ha valgt?

mvh

Kjetil

jeg synes ikke det er et spørsmål en gang

acer er kraftigere enn en 2.4Ghz og har mye bedre batterilevetid

velg acer du

*edit leif*

Lenke til kommentar
Jeg er litt forundret egentlig, her om mandag bestillte jeg Dell 8500 (P4 2Ghz, 128DDR, 40GB, 64Geforce4, DVDCombo, Ryggsekk) og det hele kom på 16200. Bra kjøp tenkte jeg, helt til jeg tok turen innom idag, da var den samma konfigurasjonen jammen 600 kroner billigere, pluss at det var mer minne som standard (256 istedenfor 128)? :o

Jaha? Jeg ringte inn og nevnte dette men fikk ingen forklaring bortsett fra at de var villig til å kansellere ordren min og bestille den på nytt... må vente litt lenger, men er nok verdt det :)

Akkurat det samme med meg! Min konfigurasjon har i løpet av noen dager blitt 1351 kroner billigere siden jeg kjøpte på mandag.

Hvilke krav har jeg i forhold til dette? Kan jeg kreve å få penger tilbake av Dell?

Lenke til kommentar
Akkurat det samme med meg! Min konfigurasjon har i løpet av noen dager blitt 1351 kroner billigere siden jeg kjøpte på mandag.

Hvilke krav har jeg i forhold til dette? Kan jeg kreve å få penger tilbake av Dell?

Det jeg ville gjort hvis jeg var deg, er å ringe inn til Dell og kansellere kjøpet (hvis du ikke har fått PC'en) og be dem bestille den igjen. Dette vil jo ta litt lengere tid, men du sparer jo penger. Du har også en angrefrist på 14 dager fra du har fått tilsendt PC'en (som privatkunde)

Jeg synes det er merkelig at de kan endre prisene så drastisk, og plutselig utvide tilbudet deres, og i tillegg putte i mer minne som standard på en dag eller to...

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått denne maskinen ennå?? Eller fått en bekreftet leveringstid??

Min var 30. mars, så ble den 21. april, før den nå ble noe sånn som 16. april. Ikke noe bekreftet altså ... men det er tydelig at dem sliter noe voldsomt i et eller annet ledd. Min PC er i stadie 2 av produksjon. Noen som er kommet lengre?

Lenke til kommentar

Selvom jeg misliker sterkt både markedsføringen og handlesystemet til Dell, er det jo faktisk slik i dataverdenen at priser kan forandre seg med mange hundre kroner over natten.. og det er vel i og for seg ikke ulovlig.

Dette er det nok ikke noe å gjøre noe med, men er jo litt kjedelig da spesielt hos Dell hvor ventetiden ofte er litt lenger enn andre steder..

Et godt råd er kanskje å slå til rett etter et tilbud har kommet.. men det er ikke alltid så lett å passe på. Spesielt ikke når Dell for eksempel bytter ut tilbud som ikke er utgått med nye som også faktisk er dyrere! (Skjedde med Inspiron 5100 da tilbudet om fri frakt dukket opp..)

Etter min mening er Dell ute etter å forvirre folk med alle oppsett, tilbud, selvkonfigurering osv. mulig jeg er treig, men det tok meg ganskle lang tid å finne ut at samme konfig kunne ha vidt forskjellige priser! Heldigvis er jeg veldig nøye av meg når jeg skal kjøpe noe dyrt (som sikkert de fleste andre også) og det får meg til å tenke på de som kanskje er uerfarne innen data, kanskje førstegangskjøpere og stoler på at f.eks. selvkonfigurering gir beste pris..

Dette har jeg kommentert før så jeg skal ikke fortsette... for jeg mener også at spesielt ved kjøp av dataprodukter er det nok lurt å prøve å svelge at prisen kan forandre seg innen kort tid, for det vil den, nesten uansett.. Er jo vel å bra at man har angrerett og at Dell er velvillige med å kansellere bestillinger, men man kan jo ikke holde på med det i evigheter heller. :roll:

Uansett, skryt skal Dell ha for meget gode maskiner og blant de bedre prisene på markedet :woot:

Lenke til kommentar

sittet og lest det som står på dell forum om vår kjære 8500. Jeg skal få min over helga. Kanskje til og med i helga. Lenge leve Dell NZ. Kjøpte min her nede, da jeg bor her. Sjekka mot norge. Spart mye penger på det.

2.2GHz, 60Gb, 256mb ram, WUXGA, geforce4, dvd/cdr, diskettstasjon, kom på 18030 NOK ifølge skandiabanken. Ikke ille.

Håper dell klarer å holde leveringstida si her nede....blir mer spennende påske da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...