Gå til innhold

Samsung LE40A656 + RiksTV

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har grundig dekoder og rikstv, venter en samsung 656 hvert øyeblikk. Hva er den beste måten å koble opp dette? Jeg får vel ikke til å søke opp kanalene på samsungen? ..må jeg bruke "source" på tven og manøvrere kanalene med grundigdekoderfjernkontrollen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det sier seg selv.

siden det er to froskeligge produsenter så har de heller ikke noen samarbeid på den fronten.

alle dekodere kommer med egen fjernkontroll og det er helt vanlig med egen fjernkotroll til dekoderen og en annen til tven.

jeg tror at selv innfor samme merke ( tv og dekoder boks) må du nok bruke en egen fj.kontroll til dekoderen.

nå mer det da mulig å skaffe seg universal kontroll som støtter alle enheten

Lenke til kommentar
nå mer det da mulig å skaffe seg universal kontroll som støtter alle enheten

Men om man har den svarte Grundig-boksen, så kan man faktisk bruke den fjernkontrollen som følger med som "universal" kontroll for dekoder, TV og DVD. Den kan ikke læres opp, men er forprogrammert for en haug med apparater. Jeg vet ikke om den grå boksen kan dette.

Men ellers: Det er i grunn bare å skru på TV, og bruke dekoderfjernkontrollen resten av tida. Den styrer helt greit volumet på dekoderen, og tekst-tv på dekoderen. Man trenger ingen annen fjernkontroll før man evt skal bytte kilde til DVD eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...