toazty Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 skal ha meg ip telefon , eller en enkel analog linje til fax maskin, men så ønsker jeg et nummer , nummeretsom foreldrene mine sa opp i fjor, det er ikke i bruk, men telenor "eier" det. skal jeg ha analog linje koster det meg over 1000kr i året , pluss installerings gebyr og oppstarts gebyr osv. så det beste hadde vært om jeg kunne fått ip telefoni , for jeg har fiber inn til huset og det er i bruk til nett og TV . , men leverandøren kunne ikke skaffe meg det nummeret fordi det var ikke et Aktivt nummer. så det jeg lurer på, er det mulig å få nummeret aktivt igjen ? uten at det koster så altfor mye penger.. beklager hvis jeg feil poster nå men fant ingen plass å poste dette spørsmålet Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Tipper du må kontakte Telenor og høre om de vil gi deg det Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Ifølge de jeg kjenner som jobber en del med portering av fasttelefonnumre så er det lite godvilje fra Telenor sin side å gjenåpne telefonnumre uten å ta da 1000 kroner. Dette fordi de må sende en montør ut for å sette det i drift, selv om du tenker å portere det bort eller ei. Og montører er ikke gratis. Kan hende du er heldig, men lite sannsynlig. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 fikk mail fra telenor og de hadde ingen info om dette nummeret i deres systemer. hvor kan jeg gå frem nå å "kjøpe" dette nummeret? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Montøren trenger vell ikke og gjøre noe fysisk for og endre telefonnummer da i dag er mestparten mulig og endre på avstand sikkert. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 fikk mail fra telenor og de hadde ingen info om dette nummeret i deres systemer. hvor kan jeg gå frem nå å "kjøpe" dette nummeret? ...som sagt, du må kontakte de som eier nummeret for å få "kjøpe" det. Kjenner ikke til dette så mye når det gjelder fast telefon nummer, men regner med at det er noe av det samme som på mobil. Hva spurte du egentlig Telenor om i mailen du sendte dem? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Montøren trenger vell ikke og gjøre noe fysisk for og endre telefonnummer da i dag er mestparten mulig og endre på avstand sikkert. Hvis du bestiller nytt fasttelefonabonnement hos Telenor, må de sende ut en montør for å aktivere dette i sentralen og sjekke at linjeføring er hel og fin. Dermed kommer du ikke unna de 1000 kronene. De driver ikke med å åpne opp telefonabonnement for at folk skal få portere nummeret til andre leverandører. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 spurte dem om nr. fortsatt var aktivt, om det var var aktivt på forrige eier, eller om noen andre hadde "fått" nr'et . men fikk som svar at de ikke hadde noe på det nr'et i deres system.. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Har du prøvd å ringe nummeret? Vet du at det opprinnelig kom fra Telenor? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 "nummeret du har ringt er ikke i bruk" og vi brukte dette nummeret hadde vi det gjennom telenor.. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Du kan sjekke hvem nummerserien du prøver å få tak tilhører ved å laste ned dette dokumentet fra Post- og teletilsynet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå