Gå til innhold

Nok et fantastisk år for XBOX360?


Snurreleif

Anbefalte innlegg

Høsten 2007 regnes å kanskje være tidenes spill-høst for konsoll, med store titler som Halo 3, Bioshock, Assassins Creed og ymse andre godbiter, som ble sluppet forrige høst.

Det har blitt sagt lenge at dette året kan bli vanskelig, om ikke umulig å slå, men er det virkelig så fjernt?

 

Dette årets, så langt, store vinner til XBOX360 er vel GTA IV, men det er også andre spill som f.eks Soulcalibur (bare for å nevne et) som ikke akkurat går stille i dørene.

 

Men det er ikke bare GTA IV(duh) som for meg kan avgjøre om dette kan bli et minst like bra spill-år som 2007.

 

 

Noen av titlene som kan heve listen for spill-året 2008 på XBOX360, er bl.a:

 

Banjo-Kazooie Nuts and Bolts

Enda et spill i år som kan bli et koselig avbrekk fra FPS-rullebåndet er den etterlengtede tilbakekomsten til Banjo og Kazooie.

En videre introduksjon burde være unødvendig for disse heltene fra N64, og er vel i grunnen det.

Spillet ser så langt veldig pent ut, og forhåpentligvis vil fokuset på farkoster i spillet bli en positiv opplevelse, og samtidig ikke drepende for plattform-følelsen i spillet.

 

 

Call of Duty 5: World at War

Etter Infinity Ward's suksess med CoD4, tar Treyarch tilbake staffettpinnen, og skrur tiden tilbake til WWII.

Diskusjonene er mange om hvorvidt dette er en bra ting eller ikke, mest fordi Treyarch ikke overbeviste med CoD3.

Nå har de derimot fått mer tid, og CoD-miljøet venter i spenning på om spillet innfrir iallefall nok til å bli en verdig oppfølger.

 

 

Command and Conquer: Red Alert 3

Et av PCens mest elskverdige strategi-spill kommer til PC, og forventningene er store.

Det eneste som virker demotiverende med denne tittelen, er rett og slett at strategi-spill har en historie i å funke dårlig på konsoll, men håpet lever.

 

 

Dead Space:

Fjorårets kanskje største positive overraskelse på XBOX360, ble Bioshock(iallefall for undertegnede), og i samme stil (hvis alt går bra) tror jeg Dead Space kan bli en minst like positiv overraskelse.

Dette skrekk-spillet som foregår ut i det ytre-rom, blir et survivalspill på lik linje med Resident Evil serien.

EA lover (og har holdt det i følge OXM's siste artikkel om tittelen) en mengde gørr, blod, skrekk, og en del utfordrende puzzles som utspiller seg i rom med null-tyngdekraft.

Undertegnede har ventet på spillet, som trekker klare inspirasjons-tråder til bl.a The Thing, siden jeg først hørte om det, og etter videoer og artikkelen til OXM, er jeg ikke i tvil om at dette er et must-buy iallefall for undertegnede.

Forhåpentligvis slipper vi dog et nytt "Alone in the Dark".

 

 

Fable II:

oppfølgeren til et kritikerrost (men alikevel skuffende) rollespill fra XBOX, som er troverdig kan hjelpe til med å heve lista for dette spill-året.

 

 

Fallout 3:

Mange er skeptisk til denne oppfølgeren til kanskje PC's mest elskede og forhatte post-apocalyptiske epos.

Undertegnede har selv vært det mtp overgangen fra pek-og-klikk stilen fra de tidligere Fallout spillene, til Fallout 3's første-person eller tredje-persjons syn, men etter å ha sett en del filmer fra spillet og dets gameplay, gleder undertegnede seg utrolig mye til spillet slippes i Oktober.

 

 

Far Cry 2

Nok et kritikerrost spill som får sin etterfølger på konsoll.

Far Cry ble kjent for sin vidunderlige/grensesprengende grafikk og størrelse, og videoer fra Far Cry 2 tyder på at oppfølgeren kan bli like vakker og grensesprengende som sin eldre bror.

Fysikken ser umåtelig bra ut, og det samme gjør grafikken, kan overgangen fra tropiske øyer til den afrikanske savannen bli vellykket?

 

 

Gears of War 2:

Gears of War var uten tvil en suksess for XBOX360, og et betydelig positivt løft for spillerbasen, og er til dags dato en av de 3 beste spillene til XBOX360

Dermed er kravene og forventningene til oppfølgeren store, men utviklerne har lovt et mye større spill, med mye mer maskulin moro for de mest "mannlige menn" (påstår de selv iallefall).

Filmene fra spillet virker lovende, og undertegnede er overbevist om at Gears of War 2 blir et must-buy for skytespill fans som innehar en XBOX360.

 

 

Left 4 Dead

Dette spillet fra Valve tar det morsomme, morbide, og det sosiale fra Half-Life mods, og kyler det på konsoll.

Et " multiplayer co-operative survival horror first-person shooter" fra Valve, som etter å dømme fra videoene, ser ut til å bli en hel del sosial og paranoid moro, som vi alle liker så alt for godt (og hva har grafikk og si på det punktet?).

 

 

Mirrors Edge:

Denne overraskelsen (som raskt har blitt kanskje den mest forventningsfulle) fra DICE er en veldig positiv en, som raskt kan bli en god og ettertraktet variasjon, fra dette årets evige FPS rullebånd.

Med skarp grafikk (og lys som kan sammenlignes med Oslo-operaens tak på en solfylt dag) og imponerende videoer, tvinner undertegnede, og så mange fler, tottene sammen for at dette spillet skal bli så bra som vi håper.

 

 

Prince of Persia

Nok et sandkorn skal i timeglasset, og Prince of Persia sagaen spinner videre.

Spillet sies å være ikke-lineært, noe som virker veldig spennende og nytt i Prince of Persia serien.

Med Cel-shading grafikk, og en samarbeids-partner, skal Prinsen av Persia atter igjen slåss mot det onde.

 

 

Saints Row 2

Oppfølgeren til Saints Row, et spill med mye moro, og "gangstas" sitt svar på "GTA" serien, absolutt noe å holde et øye med, og et spill som muligens kan by på uhorvelige mengder med adrenalin og action.

 

 

Silent Hill: Homecoming

Silent Hill serien har vært en kilde til mange skrekk-momenter og underlige gåter.

Det begynner å bli en stund siden SH hadde sine glansdager, men vi får krysse fingrene og håpe på et godt gjensyn med SH-universet.

 

 

Star Wars: Force Unleashed

Nok et hakk i trèet i Star Wars sagaen er nettopp SWFU, og tanken på å få spille en av film-verdenens mest fryktede skurkers elev, er både morsom og fristende på samme tid.

Utviklerne sier at man skal forbli ond gjennom hele spillet, hvilket kan fore opp enhvers bølle i magen.

Fysikk-motoren er god, og det virker å være en del spennende miljøer i spillet.

Med rødt lys-sverd og kraften i din besittelse, er det opp til deg å spre kaos.

 

 

 

Så, er det virkelig noen grunn til at dette spill-året skal bli dårligere enn det forrige?

Diskutèr!

 

 

NB! Hvis det eksisterer en lignende tråd beklager jeg, og ber moderator(er) om å slette denne tråden, hvis noen har flere spill de mener kan heve listen (obs obs til XBOX360!), send gjerne en PM eller skriv i tråden, så vil jeg føre opp disse også.

 

 

Jeg ber også om en viss mengde med saklighet, denne tråden er til for å diskutere mulighetene for 2008 som et historiskt spill-år, og litt om spillene som kan bidra til dette, den eksisterer ikke for grunnløs flaming eller dyrking av overnevnte spill.

På forhånd takk.

 

 

-Snurris.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke et spill som mangler på denne listen? Hmmm?

 

EDIT: Hint: 7. november?

 

 

Kom på det rett etter at jeg trykket på knappen, jeg bøyer meg ned i støvet og ber om tilgivelse.

 

tja, hva med gears of war2, the force unleashed, red alert 3?

Geow2:Ført opp nå.

Force U:Skeptisk til hvor revolusjonerende/bra det er, spilte demoen og var bare sånn passe fornøyd.

Red Alert 3: Trodde det bare kom til PC, skal føres opp om noen strakser.

 

Og så har vi:

 

- Brothers in Arms: Hell's Highway

- Saints Row 2

- Call of Duty: World at War

- Left 4 Dead

- The Lord of the Rings: Conquest

- Tom Clancy's EndWar

- Tom Clancy's HAWX

 

Brothers in Arms HH blir nok et BRA spill, men om det blir noe stort mer enn det vet jeg virkelig ikke, (ingen gjør vel det men det har ikke noe utgangspunkt til å bli noe mer for XBOX360, enn det Brothers in Arms var for XBOX.

Saints Row 2 skal føres opp, samme med Call of Duty og Left for Dead.

Skal se på hva jeg gjør med de resterende.

 

 

Listen ble laget i hui og hast og er dermed i utgangspunktet liten, er derfor jeg ber om tilbakemelding, hvilket jeg allerede har fått.

Takker for hjelpen.

Lenke til kommentar

@Gaz

 

Nei nei, overhodet ikke, men jeg er alikevel ute etter spill som kan nevnes som årets spill, på samme måte som Bioshock, Assassins Creed og alle de andre fjorårs-toppene.

Jeg følte ikke noe revolusjonert i demoen til Star Wars Force Unleashed, men andre tenker selvfølgelig motsatt.

 

Selvkritikk inntas, og spillet føyes på listen om et par strakser.

 

Edit: skal også fjerne delen der det står spill jeg tror kan heve lista.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

SH tror jeg ikke kommer før 2009 Skogslik?

Skal sjekke og evt. føre det opp.

Fable II feilen er rettet opp.

 

Gotham, denne listen er til for å føre opp kommende spill, Lost Odyssey har jo vært ute en god stund nå.

 

 

edit: Blandet to spill nå Skogslik, Silent Hill føres opp på lista.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Høsten 2007 regnes å kanskje være tidenes spill-høst.

 

Tja, er det ikke 1998 som vinner de fleste kåringer, tro? Er ikke vanskelig å forstå med tanke på at titler som Fallout 2, Metal Gear Solid, Pokémon Red & Blue til Gameboy, Xenogears, Grim Fandango, Half-Life, Brood War, The Legend of Zelda: Ocarina of Time, Thief og Baldur's Gate kom ut, i hvert fall :)

Lenke til kommentar

Med trykk på "kanskje".

Jo 98 var uten tvil et vanvittig spill-år hvis man tenker alle spille-plattformer, men med 2007 tror jeg må sies å være iallefall blant de øverste høye når det kommer til utgivelser til konsoll.

 

 

Skal redigere inn dette i førsteposten.

Prince of Persia er forøvrig ført opp på listen.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...