Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

RDC som nekter å fungere på XP?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har i flere år brukt RDC (remote desktop connection) til å fjernstyre min stasjonære pc. Veldig kjekt når man ligger på senga med laptopen, eller sitter på jobb osv.

MEN nå her om kvelden, så skjedde det noe rart. Når jeg prøver koble meg til den stasjonære via RDC, så kommer det bare opp "kobler til 10.0.0.8" (som er rett ip til den stasjonære), og så går det vel 3 sek, så forsvinner dialogboksen, og ikke noe mer skjer. Jeg får pinget 10.0.0.8, så den er jo tydligvis på nett, men ikke snakk om jeg får koblet til med RDC, kommer ikke noen feilmeldinger eller noe.

Har heller ikke gjort noe spesielt for at dette skulle oppstå.

Dermed tok jeg i gårkveld å reinstallerte den stasjonære på ny, med XP (som jeg foretrekker foran Vista), og satte opp Remote som jeg alltid har gjort, men samme "skiten" skjedde nok en gang, får ikke kontakt, dvs får vel kontakt men den nekte å logge på, dialogboksen bare forsvinner, og man sitter der og lurer... Har prøvd via flere maskiner her, både pc og mac, men samme skjer hele tiden.

Da virker det kanskje som det er noe med nettverket mitt her? Men det har jeg jo ikke gjort noe med på 1 år minst. så kan ikke forstå hva som skal forårsake dette...

Noen som har noen tips, erfaringer o.l?

Mvh

AB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har gjort noe er det logisk å tenke på siste oppdateringer av os eller antivirus.

Når du mener at du har testet, hvordan har du gjordt det? Får du kontakt fra hovedmaskinen til andre maskiner eller har du prøvd fra flere andre maskiner til maskinen du ikke får kontakt med?

Har du prøvd en annen klient/server-programvare, feks tightvnc?

Lenke til kommentar

Akkurat det der skjedde hos meg for et par uker siden. Connect-boksen bare forsvinner ut i det blå - veldig irriterende. Har googlet i en halvtime nå for å prøve å huske hva jeg gjorde... men finner det ikke igjen. :dontgetit:

Det var noe med en display buffer eller screen buffer som var for liten.

Sjekk event-viewer på den stasjonære, mener det lå en feilmelding der etter hvert mislykket tilkoblingsforsøk.

Søkte på den meldingen og fant løsningen - nemlig å øke en buffer (regedit). Og siden har det virket. Men ikke søren om jeg finner tilbake hvor jeg fant det...

Endret av maheath
Lenke til kommentar

Maheath: får sjekke det ja, men merkelig det bare plutselig skal slutte å virke.

Har ikke testet på noe annen måte at jeg får pinget den stasjonære fra alle andre maskiner på nettet her, og omvendt, så den er jo på nett, men noe sperrer eller kødder til RDC tydligvis. Har ikke prøvd noe vnc eller lignende, siden jeg liker rdc best. VNC er heilt greitt det, men rdc fra windows til windows er jo bortimot like kjapt som å sitte på den faktiske pcen man fjernstyrer, så jeg foretrekker rdc, men smaken er vel som baken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...