uNF Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Er ute etter en kjapp workstation som skal brukes til kontor arbeid først og fremst. (Windows XP) Titter litt på AMD. Burde jeg gå for AMD Phenom 2,3 ghz triple core eller AMD x2 6000+ Dual core? Evnt gå helt opp til phenom quad core 2.5 ghz? Hvordan er det med 4gb ram, må jeg ha 64bits Windows? Lenke til kommentar
uNF Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 etter litt glaning ser jeg jo kjapt at det er Intel som er kjappest om dagen. Hvordan er det med quad vs dual core der i gården, er det noe å tjene på det, workstation-wise? Lenke til kommentar
3.14 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Noen spesielle typer programmer du skal bruke? Quadcore er for eks, bedre i video redigering, osv. mens Dualcore er litt bedre i spill pga den har litt høyere frekvens. Lenke til kommentar
uNF Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 hovedsaklig workstation. browsing, dokumenthåndtering osv. er vel greit å gå for quad mtp framtiden i guess. threading blir vel mer og mer aktuelt for å dra nytte av flere core's. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg hadde valgt quad hvis jeg skulle kjøpt ny cpu i dag. Og hvertfall med tanke på de bruksområdene du nevner, der du vil dra nytte av flere kjerner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå