Gå til innhold

Merkelig lydproblem: PS3

Rotis

Anbefalte innlegg

Har hatt min PS340GB noen måneder nå, og jeg bruker en ekstern HD (Mybook) til filmavspilling, bilder og musikk. Konsollen er koblet til en Denon forsterker for avspillingens del. Her er også problemet; Når jeg hører på musikk eller ser film, høres det ut som om høytalerne er sprengt, det skurrer. Jeg har feilsøkt på de aller fleste områder:

1.Høytalerne er ikke sprengt, for de fungerer fint når jeg ser film eller hører musikk via dvd-spillern.

2. Det er ikke noe i veien med kablene, verken den optiske eller den orginale som følger med, da jeg har testet begge.

3. Det kan ikke ha noe med den eksterne disken og gjøre, siden problemet vedvarer når jeg setter i en cd og spiller av direkte, når hd'en er koblet fra.

4. Det er ikke noe i veien med lydinngangene på min forsterker da dette også er testet.

5. Det er sannsynligvis ikke lydutgangene på konsollen som er problemet, da er det i tilfelle samme problem på begge og det virker usannsynlig.

Konklusjonen er at jeg aner ikke hva som er galt. Det eneste som i mine øyne kan være problemet er at det er noe i veien med lydkortet på konsollen...?

Hvis noen har forslag, eller har vært borti lignede problem, tar jeg gjerne i mot deres synspunkter.

På forhånd takk.

Øyvind

Endret av Rotis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

mulig du har noen fin justeringer på forsterkeren din som er inn fra PS3.

mulig den har 0 så du kan sette - eller +, at din står på pluss så den peaker litt, prøv å kjør en kalibrering på nivå og høytalere.

Lenke til kommentar

Har du valgt 7.1 som oppsett eller 2ch + multi? (Er ikke sikker på den siste benevningen. Tatt fra minnet). Du skal velge 7.1 selv om det andre virker mer logisk med 5+1 høytalere. Auto-oppsettet vil uansett oppdage at du bare har 5.1. Andre opsjon er for oppsett hvor man har egne høytalere for stereo (musikk).

Jeg gjorde i alle fall feilen over. Resultatet var at det kun kom svak brumming ved avspilling av stereo-kilder.

Redigert: Mulig min feil ikke var det samme som din. Ser at du ikke bruker HDMI og at DVD-spilleren er OK. (Det kan riktignok være at DVD-spilleren alltid sender ut 5.1)

Endret av ketilkn
Lenke til kommentar

Takker for svar.

Det er andre som har samme problemet ja, jeg fulgte for øvrig rådet ditt Kuff1, og det ble mye bedre. Har du fått noen tilbakemelding fra leverandør om hva som forårsaker dette? Er dette tilfelle på ALLE PS3 der ute så er jo det komisk.

Har du prøvd alt av instillinger på forsterker og konsollen osv?

Lenke til kommentar
Takker for svar.

Det er andre som har samme problemet ja, jeg fulgte for øvrig rådet ditt Kuff1, og det ble mye bedre. Har du fått noen tilbakemelding fra leverandør om hva som forårsaker dette? Er dette tilfelle på ALLE PS3 der ute så er jo det komisk.

Har du prøvd alt av instillinger på forsterker og konsollen osv?

Amatørene på Playstation Hotline visste ikke hva det var i hvertfall. I og med at jeg har testet 3 forskjellige PS3-er og alle hadde de samme lydproblemene er jeg tilbøyelig til å tro at dette gjelder alle maskinene, og at visse typer lydutstyr bare ikke er kompatibelt nok med PS3-en. Men det er også litt merkelig da jeg testet lyden med to forskjellige forsterkere og en TV. Og med alle de forskjellige lydutgangene: HDMI, komponent, optisk og diverse oppsett på på PS3-en uten at det hjalp. Men jeg er ingen ekspert så det kan godt hende at jeg har oversett noen innstillinger eller noe. Uansett merkelig hvis det skal være SÅ :wallbash: vanskelig. Som regel er det jo bare plug and play liksom.

Lenke til kommentar

Prøvde meg å på streame filmer over nettverket (kablet). Lyden skurrer/suser svært høyt, men man hører den egentlige lyden bak all skurringen. Skjer ikke med musikk.

Er dette vanlig?

Filmen er en .avi, 640*368, 207 kbps, lyden er 204kbps, ikke dts eller noe annet fancy.

Koblet med HDMI kabel til surroundreceiver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...