Cassiel Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Situasjonen er slik: Jeg har formgivningsfag (eller rettere sagt, estetisk allmenfag - en prøvelinje) fra vgs og begynt på andreåret på en bachelor i multimedieteknologi/design i Grimstad. Har revurdert litt, ettersom de har lagt opp løpet slik at flere av fagene krever mye og relativt tung programmering - noen av dem tar vi til og med sammen med dataingeniør-klassen Har ingenting imot teori, men når det beveger seg inn på områder som jeg slett ikke har tenkt å nærme meg etter endt utdanning begynner jeg å spørre meg selv, "Hva gjør jeg her?" Tenker derfor på å bryte og begynne på to års utdannelse på grafisk design på Norges Kreative Fagskole. Vet at arbeidsmarkedet er hardt, noe som delvis var grunnen til at jeg ikke valgte det fra starten. En annen faktor var press fra foreldre. Fikk nylig høre om og undersøkte litt om mediegrafiker-yrket, og det virket veldig interessant. Problemet er jo selvfølgelig at nå må man ha medie og kommunikasjon i to år før man kan gå ut i lære, mens etter det jeg har hørt holdt det med formgivning før >.< Spørsmålet mitt er rett og slett, vil det være vanskelig er det å få seg jobb som mediegrafiker hvis jeg tar to år med grafisk design, istedenfor å ta vgs om igjen? Skulle tro det ville bli litt lettere, men vil bare spørre for å være sikker Jeg er ganske stødig på skolen; er studass i mediedesign/Photoshop, har bestått teorifag på uni. nivå som video/lyd, medieteknologi og webpublisering. Har også gode karakterer fra vgs. Endret 9. september 2008 av Cassiel Lenke til kommentar
Medievikar Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hei, Man kan gå flere veier for å bli mediegrafiker. Du kan godt ta svenneprøve som mediegrafiker uten å ha tatt medier og kommunikasjon som grunnlag. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Opplæringssenteret for visuell kommunikasjon på 934 93 280 evt. på www.opplaringssenteret.no. Lykke til! mvh Birgitte :-) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Skal du bli mediegrafiker så er programmering nesten nødvendig, muligens ikke de språkene dere lærer på grimstad men det vil gjøre det mye lettere å lære de språkene dere trenger videre. Da snakker jeg om, javaskript, Actionscript, ajaxteknologi som er basis innenfor en designers hverdag innenfor webpublisering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå