hans A Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Noen som vet om hvor man finner oppdatert firmware til Telenors bredbåndsmodem? (Speedtouch/thomson ST780) Det hadde kommet nye menyer i oppsettet til modemet og jeg hadde mistet tilgangen til å koble fra og fornye IP adressen. Så jeg stillte den tilbake til fabrikk for å få dette tilbake. Men jeg lurer på om det finnes firmware oppdateringer? Jeg har Ver 6.2.29.2 Endret 8. september 2008 av hans A Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Beklager dette ikke er svar på ditt spørsmål. Men jeg må kome med denne advarselen. Du bør være forsiktig med Firmware Update på et "Telenor Modem" Telenor har vist en egen fabrikk innstilling, om det er rette forklaring. Kjørte selv en Firmware Update på et "Telenor Modem" og mistet dermed denne fabrikk innstillingen til Telenor. Det førte til at jeg fik problemer med å komme meg på nett. Og når jeg var oppe, var nettet tregt og ustabilt. Resette modemet nyttet heller ikke. Så eneste utvei var å få tilsendt nytt modem, noe som ikke var gratis. Det er litt sannhet i; If it works, you don't need to fix it! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Telenor oppgradere firmware automatisk så dette behøver du egentlig ikke gjøre selv. Internasjonal firmware finner du trolig på speedtouch.nl men da må du ha litt peiling. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Så det er Telenor som oppdaterer firmwaren på modemet. Lurer på hvorfor de tok vekk "Koble fra/koble til" muligheten i menyene? Men hvordan kan de oppgradere firmwaren hvis modemet har passord? Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Har du prøvd å kjøre setup wizarden istedet? Vanligvis forsvinner den koble til/fra når modemet er stilt på dhcp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå