Ducktoy Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Først av alt, jeg har ikke dillet med tv-opptak eller noe i denne duren så dette er ferskt farvann for meg. Så over til det jeg er på jakt etter, en måte å se canal digital på pc'en, av den enkle grunn at jeg bor på hybel og har ikke hatt behov for tv. Før nå som Canal Digital kom og installerte kabel med en laang liste kanaler i sommer. Og en Sagem HD 103-C dekoder. Så det jeg lurer på hva er den "beste" løsningen for å få lyd og bilde opp på skjermen? Har sett på noen løsninger men aner rett og slett ikke om de fungerer bra. Den ene er å få tak i et Blackmagic Design Intensity kort med HDMI-input for å ta imot kanalene fra dekoderen CD leverte, den andre er å anskaffe et tv-kort som tar i mot VHF/UHF (eller hva pokker som går i kabelnettet til CD) pluss en kortleser og unngå hele dekoderen-boksen. Er jeg på spor av noe her? noen andre anbefalinger? går signalet til CD i DRM eller noe annet morroskap som gjør at Blackmagic viser sort skjerm? Jepp jepp, mange spørsmål, men jeg håper noen flinke mennesker her inne har både peiling og erfaring som kan hjelpe en stakkars tulling uten TV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå