Fotofashion Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Trolig vil ikke hope ut av bildet følelsen falle i smak til enkelte .. Men jeg liker å separere modellen ut fra miljøet. Hva kunne eventuelt ha vært gjort bedre for denne stilen? Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Kunne vel tatt et slikt bilde med prime for å separere enda mer fra bakgrunnen, hvis det ikke var det. Større blenderåpning iallefall. Men god belysning, komposisjon og utsnitt. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 prime? Har ikke noe prim jeg dessverre. Blenderåpningen er såpass lukket pga blits sync på 1/180. 3 lys er benyttet. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Prime = fastobjektiv. De har som regel større blenderåpninger. Hvis for kort lukkertid er et problem kan du skaffe deg et ND-filter. Når det gjelder hvilket bildet jeg liker best er det det siste. Trangere utsnitt, tele-effekt (suger deg inn i bildet) og lettere å skille fra bakgrunnen der. Bildet leder blikket best. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Om du vil ha mer separasjon, så må du ta bildene på en litt mørkere tid på døgnet dersom du skal bruke blitz. Blitz-sync'en tvinger deg til å bruke liten blender og da går det som så.. Evt kunne du ha kjørt på med assistent med reflektor, og brukt en slik eller en slik, evt med ND-filter på. Ellers fint lys, og bra styla modell. Føler kanskje at hun mangler litt gnist, dog. Edit: Med 16-50 f/2.8 er forresten reflektor-behovet ditt større enn prime-behovet. Endret 9. september 2008 av jpsalvesen Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 søker ikke seperasjon med smalere dof, men å belyse slik at modellen skiller seg ut på det. Jeg kunne ha valgt å undereksponere bakgrunnen med 1 eller 2 stopp til, men valgte ikke å gjøre det for å få det nogenlunde lik eksponering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå