Footy Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 som topic sier.. mitt er litt slitt... Golf IV.. 98-mod.. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 på gamle biler er det en mutter som må løsnes og evt to ledninger til hornet(som regel "stikkontakt"). på din bil er det airbag, så da må du evt koble av batteriet før du begynner. personlig så ville ikke jeg gjort det selv hvis jeg var usikker. Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Ja, et ratt er veldig enkelt å skifte. Det er vel airbag på den bilen? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 på gamle biler er det en mutter som må løsnes og evt to ledninger til hornet(som regel "stikkontakt"). på din bil er det airbag, så da må du evt koble av batteriet før du begynner. personlig så ville ikke jeg gjort det selv hvis jeg var usikker. Etter at man har koblet fra batteriet er det også lurt å vente en stund før man rører airbagsystemet. De (2) systemene jeg har vært borti har holdt seg selvforsynt med strøm etter at batteriet har blitt frakoblet. På det ene systemet var anbefalt ventetid 2 minutter, på det andre hele 20 minutter. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 så når jeg da skal kjøpe et nytt, må det da inneholde en airbag eller kan jeg ta den jeg allerede har i rattet? (har hørt airbags er dyrt...) Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Så lenge det nye rattet er av samme type, så skulle det gå fint å bruke den gamle airbagen, bare du ikke skader den under demonteringen. Og ja, airbags er dyrt. Tyveri av airbags har blitt et velkjent og (for kjeltringene) lønnsomt fenomen i utlandet. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 På Golf 4 er det vel 2 ulike airbagger i de forskjellige rattene som finnes orginalt, dvs ett til de 3-eika og ett til de 4-eika. Skal være kurant å bytte, pass litt på dette med strøm som nevnt, man kan fort bli akutt fyllesyk om det gjøres feil. Bestilles ting fra f.eks Tyskland er ikke så prisene så verst, noe annet er om folk vil sende airbag via post, da det vel er definert som noe skummelt sprengstoffgreier. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 ...Skal være kurant å bytte, pass litt på dette med strøm som nevnt, man kan fort bli akutt fyllesyk om det gjøres feil. ... Hvis vi legger til en real slåskamp på den fyllesyken så har vi effekten får du den i tryne kan du regne med knekt nese og generellt vondt tryne, så vær forsiktig. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 airbag ifra tyskland er vel bare å glemme, tyskland har strenge regler på all håndtering av airbag-er. Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Veit ikke om du har fått fixet det over men det er latterlig simpelt å bytte rattet på 4'er golf... har du 3 eiket ratt er det enda lettere, vri det slik at du får et skrutrekker inn i hullene bak rattet og vipp opp så løsner airbagen vri det til andre siden slik at du får skrutrekker'n inn vipp opp og bagen er løs. Skru ut muttern som holder rattet på plass løft av, bytt ratt klips på airbag vips... ferdig! (kortversjonen) Da har jeg tatt høyde for at du vet at + polen bør være frakoblet Evt les denne her http://rides.webshots.com/album/334036876tHqNKO så kan det hende du skjønner bedre Lenke til kommentar
Footy Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 hehe, tusen takk. Ikke fikset så denne posten skal jeg beholde til jeg gjør det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå