bmw318 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 lurer på om det finnes noe brukbart program for å gjenopprette filer fra harddisken etter at jeg har formatert harddisken?? mistet en god del bilder som ikke ville virke etter at jeg hadde brendt de ned på en cd plate. skulle gjerne hatt disse tilbake. er det noe håp? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Recuva er gratis og fungerer ofte tilfredsstillende: http://www.recuva.com Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hadde en hdd som fikk ødelagt alle sine sektorer etc. Masse skade pga overspenning. Jeg fikk hentet ut det aller meste med Get Data Back (For NTFS / FAT) Programmet fungerte ypperlig! ;-) Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 GetDataBack er ikke gratis, men reddet meg og mine data for ikke så mange uker siden da jeg glemte .PST filen min... Formaterte og innstallerte Windows på en ny raid partisjon før jeg fant det ut, men jammen klarte GetDataBack å finne igjen og redde filen Lenke til kommentar
TyTabor Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Jeg har opplevd følgende på min Siemens Fijutsi laptop med XP pro: Hadde problemer med et program og valgte derfor å ghoste systemdisken. På PC'n har jeg en fysisk disk som jeg har delt opp i 4 partisjoner, C: system, D: prog E: Dok og F: Ghost. Jeg startet Norton Ghost, men hadde valgt feil fil og alt herpa seg. Derfor måtte jeg: Siden det er bare recoveryCD'er med det en kjøper nå om dagen, måtte jeg først innstallere Win Vista, og så nedgradere til XP Pro. Men når jeg nedgraderte til XP Pro ble alle partisjonene slått sammen... Og der lå det noen filer jeg ikke hadde backup på. Recuva fant jeg filene så lå på den originale c:partisjonen, men ikke på d:, e: og f:. Jeg skulle gjerne ha funnet igjen ghostfilene på f:, da hadde jeg unngått 3 døgn med installering og oppsett... Vil "Get Data Back" programmet løse denne utfordringen? Endret 16. oktober 2008 av TyTabor Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Komplisert problemstilling, men last ned programmet og sjekk! Demoen er gratis og viser hva du ev. kan få gjenopprettet. Lenke til kommentar
TyTabor Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Komplisert problemstilling, men last ned programmet og sjekk! Demoen er gratis og viser hva du ev. kan få gjenopprettet. GetDataBack klarte å opprette filstrukturen, men ingen av filene ble feilfritt gjenopprettet. Filnavn og plassering var korrekt, men når fila skulle åpnes fikk jeg beskjed om at fila var skadet, slik at den ikke kunne åpnes, evt at det bare var firkanter eller tomme dokument. Konklusjonen er vel at filene dermed er tapt, for oss dødelige. Ibas klarer vel kanskje å redde noen stumper under slike forutsetninger... Lenke til kommentar
atlef Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Last ned PartedMagic LiveCD og kjør programmet PhotoRec. Har meget god erfaring med dette. Har reddet et par minnebrikker fra fotokamera og en harddisk. atlef. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Recuva er gratis og fungerer ofte tilfredsstillende: http://www.recuva.com Dette programmet finner filer på min formaterte disk, men det klarer ikke å gjennomføre "deep scan" før det kræsjer. Er der noen andre gode alternativer til dette formålet? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Har du formatert uten å skrive til disken i ettertid? Slettet en gang en partisjon som jeg til slutt klarte å gjenopprette. Skal se om jeg finner navnet på programmet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå